arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۷

آمریکا: امیدواریم روسیه به اسرائیل اجازه حملاتی در سوریه به اهداف ایرانی را بدهد

جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی ابراز امیدواری کرد که روسیه به اسرائیل اجازه دهد اهدافی که آنها را متعلق به ایران خواند در سوریه هدف قرار دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه اعلام کرد: امیدواریم مسکو به اسرائیل اجازه حمله به اهدافی در سوریه را بدهد.

به گزارش ایسنا، جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در یک کنفرانس مطبوعاتی ابراز امیدواری کرد که روسیه به اسرائیل اجازه دهد اهدافی که آنها را متعلق به ایران خواند در سوریه هدف قرار دهد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، جفری گفت، روسیه در رایزنی‌هایش با اسرائیلی‌ها درباره حملات اسرائیل علیه اهداف "ایرانی" در داخل سوریه چشم‌پوشی‌هایی کرده و طبعا امیدواریم این رویکرد اغماض ادامه یابد.

جفری افزود: سیاست آمریکا درباره سوریه بر روی تک تک شخصیت‌ها از جمله بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور متمرکز نیست زیرا آنچه برایش مهم است تدابیری است که نظام این کشور و مقامات آن اتخاذ می‌کنند.

فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه خاطرنشان کرد، کشورش نسبت به استقرار سامانه‌های اس ۳۰۰ روسیه در خاک سوریه نگران است و این سوال را مطرح می‌کند که چه کسی بر این سامانه‌های موشکی نظارت دارد و آنها چه نقشی ایفا خواهند کرد؟

وی افزود: نظامیان روس و اسرائیل درباره حملات اسرائیل به اهدافی در سوریه در ارتباط دائم هستند و ما امیدواریم این روند ادامه یابد.

فرستاده آمریکا با مقصر جلوه دادن نظام کنونی سوریه افزود: نیاز به دولتی وجود دارد که دست به "جنگی جنایتکارانه علیه ملتش نزند" و از "سلاح شیمیایی" استفاده نکند.

وی تاکید کرد: آمریکا با نظام سوریه براساس این معیارها تعامل خواهد داشت.

جفری درباره سیاست آمریکا در زمینه سوریه گفت: سیاست ما هدف نابودی دائمی داعش و تلاش برای حل درگیری‌ها را دنبال می‌کند و در عین حال خروج تمامی نیروهایی تحت امر ایران در سوریه را تضمین می‌کند.

فرستاده آمریکا ادامه داد: اسرائیل در ممانعت از حضور ایران و استقرار نیروهایی برای طولانی مدت در سوریه منافع موجودیتی دارد چراکه ایران از این نیروها علیه اسرائیل استفاده می‌کند و ما مصلحت موجودیتی را درک و از اسرائیل حمایت می‌کنیم.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه گفت: ایران نیز مانند روسیه حامی اصلی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به شمار می‌آید و اسرائیل خطرناک‌ترین دشمن آن است که بارها با حملات هوایی مکرر نیروهای ایرانی و یا نیروهای هم‌پیمان آن در سوریه را مورد هدف قرار داده است.

این مسؤول آمریکایی اظهار داشت: سقوط جنگنده روس در ماه سپتامبر بارزترین خطری است که حضور نظامیان خارجی از کشورهای مختلف در سوریه ایجاد می‌کند.

نظرات بینندگان