arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۹۸۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۷

معرفی روبات نیمه مستقلی که آغازگر رشد صخره های مرجانی می شود

گروهی از پژوهشگران استرالیایی نوعی روبات هوشمند طراحی کرده اند که می تواند به افزایش رشد و تکثیر مرجان های دریایی کمک کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران استرالیایی نوعی روبات هوشمند طراحی کرده اند که می تواند به افزایش رشد و تکثیر مرجان های دریایی کمک کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب این روبات هوشمند می تواند نقشی موثر در باروری و حفظ سلامت مرجان های دریایی ایفا کند. این روبات نیمه مستقل،که "LarvalBot" نام دارد، کمک خواهد کرد که لاروهای مرجانی کوچکی روی صخره ها نصب شوند.

دانشمندان برنامه ای برای ارسال یک روبات مادر به صخره ها دارند. این روبات می تواند به احیای نسل مرجان های دریایی کمک شایانی کند.

هدف اصلی از انجام این پروژه تسریع بهبود مناطق صخره ای/مرجانی است. در این سیستم ابتدا لاروها در صخره ها متمرکز می شوند و سپس ازطریق روبات ها به آرامی روی مناطق مرجانی کشیده می شوند و در نتیجه بعدها شاهد رشد یک صخره مرجانی مستقل خواهیم بود.

معرفی روبات نیمه مستقلی که آغازگر صخره های مرجانی می شود

"پروفسور پیتر هریسون"، یکی از مجریان این پروژه در  دانشگاه جنوبی کوینزلند می گوید: مرجان های باقی مانده شروع به رشد و جوان شدن و تشکیل خانواده جدید می کنند که بعد از حدود سه سال به اندازه کافی بزرگ می شوند تا قابلیت باروری پیدا و چرخه زندگی را کامل کنند.

پروفسور داونبابین نیز در این خصوص می گوید: مرجان های کوچک با کمک تکنولوژی هوشمند و روباتیک فرصتی جدید برای رشد پیدا می کنند.ما قصد داریم دو یا سه روبات آماده تولید و گسترش لاروها کنیم. روبات هایی که حدود 200 هزار لارو را شامل می شوند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
United States of America
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
در متن خبر متوجه میشویم که آغازگر رشد خواهند بود
نظرات بینندگان