arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

کنایه مرکل به ترامپ:‌ فقدان تبادلات و نداشتن تمایل به مصالحه، می تواند تبعات مرگباری داشته باشد

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز یکشنبه در حالی که در لفافه به رئیس جمهوری آمریکا طعنه زد، خواستار برقراری صلح جهانی و همکاری بین کشورها شد و گفت که نباید شاهد تداوم جنگ های بیشتری در سراسر جهان باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وی که در مجمع صلح پاریس سخن می گفت، غرور ملی و تکبر نظامی را که به کشتارهای زیادی در جریان دو جنگ جهانی اول و دوم منجر شد، مورد نکوهش قرار داد و نسبت به بی اهمیت پنداشتن صلح هشدار داد.


مرکل با کنایه ای پنهان به سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شک و تردید وی نسبت به همکاری های چند جانبه، گفت که فقدان تبادلات و نداشتن تمایل به مصالحه، می تواند تبعات مرگباری داشته باشد.


صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مجمع سه روزه صلح را با هدف ترویج چند جانبه گرایی را افتتاح کردند و از آشتی جویی های کشورهای خود به عنوان نمونه های جهانی نام بردند.


مکرون در مراسم گشایش کنفرانس صلح پاریس گفت که ثبات جهانی مورد تهدید ملی گرایی، نژادپرستی، یهودستیزی و بنیادگرایی است و با مشکلات اقتصادی، زیست محیطی و مهاجرتی دست به گریبان است.


وی یادآور شد که گردهمایی رهبران 84 کشور جهان در پاریس برای گرامیداشت توافق ترک مخاصمه جنگ جهانی اول، لحظه ای تاریخی به شمار می رود.


رئیس جمهوری فرانسه گفت که مجمع صلح پاریس با هدف ترویج اقدامات ملموس در جهت برقراری صلح در حال برگزاری است و باید هر ساله تکرار شود.


وی همچنین در جریان مراسم یادبود جنگ جهانی اول در پاریس، هدایت ادای احترام به میلیون ها نظامی کشته شده در این جنگ را برعهده گرفت و در مورد پیدایش ملی گرایی در اروپا هشدار داد.


این بزرگداشت برای ادای احترام جهانی به کشته شدگان جنگ جهانی اول و امضای توافق متارکه جنگ برای پایان دادن به این نبرد ویرانگر برگزار شد.


جنگ جهانی اول یکی از خونبارترین جنگ ها در تاریخ بود که به سیاست اروپا شکل دوباره ای بخشید. اما صلح پس از این جنگ چندان پایدار نبود و دو دهه بعد آلمان نازی به همسایگان خود حمله کرد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: ترامپ ، مرکل ، آلمان
نظرات بینندگان