arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷

اصرار دژپسند بر الکترونیکی کردن فرآیندها در وزارت اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از این گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه در شرایط فعلی، افزایش مالیات ها توجیهی ندارد و بهتر است درباره کاهش آن مطالعه شود، تاکید کرد: به هیچ وجه افزایش نرخ مالیات ها مطرح نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه نگاه یک سیما تاکید کرد: مصرانه پای الکترونیکی کردن فرآیندها در وزارت اقتصاد و سازمانهای زیر مجموعه این وزارتخانه، ایستاده ام.

به گزارش  انتخاب به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند با بیان این مطلب اظهار داشت: برای مبارزه با فساد نباید در الکترونیکی کردن اقتصاد و پیاده سازی اقتصاد هوشمند، درنگ کنیم.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم با فساد بجنگیم باید کارها الکترونیکی شود و از اقتصاد مقاوم به سمت اقتصاد هوشمند برویم و آن را الکترونیکی کنیم.

وزیر اقتصاد افزود: باید با مردم صادق باشیم و مباحث را شفاف بگوییم زیرا شفافیت ، راهکار مبارزه با فساد است.

دژپسند با تاکید بر اینکه مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند، گفت: با اتهام زدن مخالفیم اما اگر رسانه ای فسادی را افشاگری کند که منجر به صدور حکم شود باید مورد تشویق قرار بگیرد.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سؤال که آیا فساد سازمان یافته ای وجود دارد؟ افزود: فساد سازمان یافته تعریف دارد، اگر منظور فساد از صدر تا ذیل باشد چنین فسادی وجود ندارد اما اگر منظور فساد گسترده و شبکه ای است چنین فسادی داریم.

وی با طبیعی خواندن مقاومت برخی دستگاه ها برای پیوستن به شبکه الکترونیکی گفت: نباید از الکترونیکی کردن اقتصاد عقب نشینی کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از این گفتگوی تلویزیونی با بیان اینکه در شرایط فعلی، افزایش مالیات ها توجیهی ندارد و بهتر است درباره کاهش آن مطالعه شود، تاکید کرد: به هیچ وجه افزایش نرخ مالیات ها مطرح نیست.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت مالیات بخوبی استفاده نمی کنیم، افزود: اکنون سهم مالیات در اقتصاد کشور 7 درصد است که باید آن را به 10 درصد برسانیم.

دژپسند گفت: در چند سال اخیر بخش مالیات عملکرد خوبی داشته است اما باید راه های فرار و اجتناب از مالیات بسته شود.
وی با بیان اینکه شناسایی پایه های جدید مالیاتی و لغو برخی معافیت ها موجب افزایش درآمد مالیاتی می شود، خاطرنشان کرد: مالیات ها باید بدون فشار بر مردم و مالیات دهندگان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مالیات نباید فقط ابزار درآمد دولت باشد، افزود: مالیات ابزاری برای آرایش فعالیت های اقتصادی و زدودن فعالیت های مخرب در این بخش است.

دژپسند گفت: موافق مالیات بر عایدی سرمایه هستم اما نرخ مالیات نباید تولید را کور کند و سرمایه ها را فراری دهد.
        

نظرات بینندگان