arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۴۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۲۱ آبان ۱۳۹۷

درخواست وزیر بهداشت از رییس صداوسیما: تبلیغ این ۳۶ کالا را در تلویزیون ممنوع کنید

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت که تبلیغ ۳۶ قلم کالای آسیب رسان به سلامت از جمله سالاد الویه، انواع نوشابه‌های گازدار، چیپس سیب زمینی، انواع روغن سرخ کردنی و انواع پنیر خامه‌ای ممنوع شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت که تبلیغ ۳۶ قلم کالای آسیب رسان به سلامت از جمله سالاد الویه، انواع نوشابه‌های گازدار، چیپس سیب زمینی، انواع روغن سرخ کردنی و انواع پنیر خامه‌ای ممنوع شد.

به گزارش سازمان غذا و دارو، کیانوش جهانپور روز دوشنبه افزود: به دنبال برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولان مربوطه در حوزه های بهداشت، غذا و دارو و همچنین سازمان ملی استاندارد، فهرست اقلام کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت بازنگری و اولویت بندی شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب 36 قلم کالا و اقدام آسیب رسان سلامت، شناسایی و اولویت بندی شدند؛ مورد اول تا 22 این فهرست در اولویت نخست، 23 تا 28 در اولویت دوم و 29 تا 36 در اولویت سوم قرار گرفتند.

جهانپور با اشاره به ماده 48 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند ج ماده 7 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، گفت: بر اساس این موارد قانونی و لزوم اجرای آن و همچنین به منظور صیانت از سلامت جامعه به ازای تبلیغات اقلام این فهرست و جلوگیری از القای مصرف آنها، روز گذشته سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما، اعمال ممنوعیت تبلیغات اقلام این فهرست را در تمام رسانه ها و مراجع تبلیغاتی خواستار شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تبعات مصرف این اقلام برای سلامت، ابراز امیدواری کرد که دستگاه های مربوطه هر چه سریعتر نسبت به ممنوعیت تبلیغ این 36 قلم کالا و اقدام آسیب رسان سلامت اقدام کنند.

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو این کالاها که در سه گروه اولویت یک تا سه دسته بندی شده اند، شامل، اولویت یک: انواع سوسیس و کالباس، ژامبون، انواع ساندویچ و پیتزا دارای سوسیس، کالباس و ژامبون، انواع پیتزای آماده مصرف منجمد، سالاد الویه، انواع سمبوسه، فلافل آماده شده با روش غوطه وری در روغن (صنعتی و صنفی)، پنیر پروسس، انواع نوشابه های گازدار با یا بدون قند، نوشابه های انرژی زا، نوشیدنی مالت طعم دار (ماء الشعیر)، انواع نوشیدنی میوه ای گازدار با محتوای آبمیوه 25 درصد و کمتر، روغن های مصرفی خانوار شامل روغن نیمه جامد مصرفی صنایع و خانوار، انواع روغن سرخ کردنی، مارگارین یا کره گیاهی، چیپس سیب زمینی، انواع فرآورده های سرخ شده غلات و حبوبات (انواع اسنک)، انواع فرآورده های حجیم شده برپایه ذرت (اصطلاحا انواع پفک)، فرآورده های کاکائویی، انواع دسرهای چرب، فرآورده های آرایشی رنگ پوست و مو (انواع رژ لب، ریمل، کرم پودر، پنکیک، خط چشم، مداد آرایشی چشم و لب، رنگ مو) به دلیل وجود فلزات سنگین و فراوانی مصرف، انواع فرآورده های برنزه کننده پوست است.

اولویت دو این کالاها شامل، انواع پنیرهای خامه ای، انواع شربت و نوشیدنی غیرمیوه ای، انواع سس های پرچرب (مایونز و سس سالاد و سس های سفید) با چربی بیش از 30 درصد، انواع شیرینی تهیه شده بر پایه آرد، تافی و آبنبات، انواع محصولات آنتی سلولیت و لاغرکننده موضعی است.

اوولیت سه نیز شامل کباب کوبیده، کباب لقمه، همبرگر، فرآورده های یخی خوراکی، انوع پودر نوشیدنی فوری، مینارین (نوعی خامه)، فرآورده های آرایشی تاتو و فرآورده های طراحی پوست، فرآورده های صاف کننده ، فر کننده و کراتینه کننده مو است.

درخواست وزیر بهداشت از رییس صداوسیما: تبلیغ این ۳۶ کالا را در تلویزیون ممنوع کنید

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Turkey
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
1
1
پس کلا ملت نباید هیچ چیزی بخورند
نظرات بینندگان