arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۶۳۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷

پروفسور اردکانی: برخلاف پیش‌بینی‌های هواشناسی، بارندگی‌های بالاتر از حد نرمال تا پایان سال ادامه دارد / خبر آغاز دوره ترسالی در ایران کذب است

پروفسور اردکانی گفت: برخلاف پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، امسال بارندگی‌ها بالاتر از حد نرمال است و نمی‌توان سال ۹۷ را آغاز شدیدترین خشکسالی نیم قرن اخیر در ایران نامید. این استاد هواشناسی پیش بینی ورود ایران به دوره ترسالی را اشتباه دانست و گفت: با توجه به شرایط منطقه‌ای نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که چندین سال پیاپی بارندگی‌ها همانند امسال در کشور ادامه داشته باشد، اما به صورت تصادفی هر چند سال یکبار ترسالی بر کشور حاکم می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پروفسور اردکانی گفت: برخلاف پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، امسال بارندگی‌ها بالاتر از حد نرمال است و نمی‌توان سال ۹۷ را آغاز شدیدترین خشکسالی نیم قرن اخیر در ایران نامید.

پروفسور حسین اردکانی از بنیانگذاران هواشناسی در ایران در گفت وگو با فارس با تاکید بر تداوم بارندگی‌ها تا پایان سال جاری گفت: برخی شبکه‌های اجتماعی پیش بینی شروع دوره ترسالی در ایران را به نقل از من منتشر کرده‌اند، که این اظهار نظر را تکذیب می‌کنم.

وی با بیان اینکه میانگین بارندگی‌ها امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، ابراز داشت: جای تعجب است که چرا رئیس سازمان هواشناسی در ابتدای سال جاری پیش بینی کرده بود خشکسالی شدید تا پایان سال زراعی ۹۶- ۹۷ ادامه می‌یابد و هشدار به آغاز شدیدترین خشکسالی نیم قرن اخیر در ایران را داده است.

اردکانی با اظهار تاسف از پیش‌بینی اشتباه وضع هوا از سوی سازمان هواشناسی درخصوص بارندگی‌های امروز گفت: پیش از این پیش بینی کرده بودم که از ۲۱ آبان‌ماه به شدت بارندگی‌ها افزوده شده وحتی در ارتفاعات شاهد بارش برف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بارندگی‌های پاییز و زمستان امسال همانند بهار از حد نرمال بالاتر خواهد بود و در میانه سال‌های خشک ایران امسال شاهد ترسالی هستیم.

این استاد هواشناسی پیش بینی ورود ایران به دوره ترسالی را اشتباه دانست و گفت: با توجه به شرایط منطقه‌ای نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که چندین سال پیاپی بارندگی‌ها همانند امسال در کشور ادامه داشته باشد، اما به صورت تصادفی هر چند سال یکبار ترسالی بر کشور حاکم می‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس ارشد هواشناسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
5
17
درود بر استاد بزرگوار و دلسوز , همیشه در قلب ما جای دارند
پاسخ ها
کارشناس ارشد حقوق
| Germany |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
اگر میتونستی به خودت بقبولانه که زود جوگیر نشی و کسی در قلبت زود جا ندی خیلی از مشکلات من و ما و جامعه حل می شد ، همین جوگیری های بی موقع ی ما تا الان کار دستمون داده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
1
13
خیلی وقته به لطف مسئولین گرفتار خشکسالی هستیم
کارشناس ارشد تاریخ
|
United States
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
2
6
ما مردم احساساتی هستیم خیلی زود جو گیر میشیم و خیلی زود هم می بریم مثل انتخاب روحانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
1
7
در باب مساله هواشناسی و بارندگی مسلم است که نظرکارشناس هواشناسی مرجح باشد و نصیحت کارشناس ارشد حقوق هر چند صحیح لیکن بی جا می باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
1
17
با بالا آمدن آب اقیانوسها مطمئنا دوران خشکسالی به پایان رسیده و عصر بارشهای بی امان و سیل آسا در سراسر کره زمین آغاز شده است که به واسطه آنها بسیاری از نقاط زمین در زیر آب مدفون خواهند شد البته ایران چون فلات است از این بلا در امان خواهد بود اما اگر دقت کنید می بینید که ترسالی ها روند افزایشی داشته و این خود بیانگر شروع روندی متفاوت در آب و هوای کره زمین است . این همه سیل ویرانگر در نقاط مختلف کره زمین بی سابقه است . توصیه دیگر این است که زیاد به حرف غربیها بخصوص انگلیسیها گوش ندهید زیرا هدفشان القای نا امیدی به ایرانیها است تا راحت تر اهداف شوم خود را عملی سازند . کلا انگیسیها خیلی دروغ می گویند بطوریکه می توان آنها را دجال نامید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
7
2
اقا جان تو از روی تجربه میگی هواشناسی از روی نقشه ها ممکن هیچکدومتان درست نگید هرچند حرفهای شما می ماتد تا در عمل ثابت یا رد شود
نظرات بینندگان