arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷

بارش و مه آلودگی در جاده‌های شمال / جاده چالوس و هراز برفی شدند

با نفوذ جریان ناپایدار در مازندران بارش برف و باران همراه با مه آلودگی در محور‌های اصلی این خطه شمال کشور از جمله کندوان، هراز، سوادکوه و کناره شروع شد. بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های مازندران، هم اکنون محور کندوان و هراز برفی و بارانی و سوادکوه و کناره نیز بارانی است. محور کندوان از سیاه بیسه تا تونل برفی و هزار چم مه آلود و سایر مناطق این محور همراه با بارانی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با نفوذ جریان ناپایدار در مازندران بارش برف و باران همراه با مه آلودگی در محور‌های اصلی این خطه شمال کشور از جمله کندوان، هراز، سوادکوه و کناره شروع شد.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های مازندران، هم اکنون محور کندوان و هراز برفی و بارانی و سوادکوه و کناره نیز بارانی است.
رئیس مرکز مدیریت راه‌های مازندران در این باره گفت: محور کندوان از سیاه بیسه تا تونل برفی و هزار چم مه آلود و سایر مناطق این محور همراه با بارانی است.
محسن هاشمی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: همچنین در محور هراز (آمل- تهران) از امامزاده هاشم تا منظریه بارش خفیف برف و مه گرفتگی در جاده حاکم است و در سایر مناطق این محور بارانی است.
وی وضعیت جوی در محور‌های سوادکوه (قائمشهر- تهران) و جاده کناره را بارانی اعلام کرد و با استناد به پیش بینی هواشناسی، احتمال افزایش بارش برف در ارتفاعات را در ساعات آینده دور از انتظار ندانست.
هاشمی به رانندگان توصیه کرد در صورت تردد در محور‌های کوهستانی خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
وی از رانندگان خواست در صورت نیاز به خدمات راهداری با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.
هواشناسی مازندران وضعیت جوی این خطه شمال کشور را تا روز پنجشنبه هفته جاری همراه با بارش پراکنده باران پیش بینی کرد که بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.
مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده دارد که سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن راه اصلی است که ۶۰۰ کیلومتر آن را گردنه و مناطق صعب العبور تشکیل می‌دهد.

نظرات بینندگان