arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷

عضو کمیسیون حقوقی مجلس: رایزنی برای سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی آغاز شد/ موضوع ممانعت از فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی به روابط 2 کشور ربطی ندارد

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: رایزنی های سیاسی از طریق مجاری دیپلماتیک برای حل مشکل سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی آغاز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روح الله حضرت پوربا اشاره به مشکلات پیش آمده برای سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در خارج از کشور، بیان کرد: تحریم‌های جدید آمریکا فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی توسط سایر کشورها را ممنوع کرده اما این تحریم ها نمی‌تواند هواپیماهای ایرانی را زمین‌گیر کند.


وی با اشاره به سوخت ندادن برخی از کشورهای منطقه به هواپیماهای ایرانی، اظهار داشت: موضوع ممانعت از فروش سوخت به هواپیماهای ایرانی به روابط 2 کشور ربطی ندارد زیرا در فرودگاه‌های بزرگ دنیا شرکت‌های بین‌المللی سوخت می‌فروشند و سوخت‌ رسانی مستقل از فرودگاه‌هاست و این شرکت‌ها یا آمریکایی هستند یا ملاحظاتی با آمریکا دارند که ملزم به رعایت تحریم‌ها می‌شوند.


وی همچنین با اشاره به نشر خبری مبنی بر توقف پرواز ارومیه - استانبول، گفت: مسوولان شرکت آسمان اعلام کردند که این خط هوایی تا زمانی که مشکلی در سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه استانبول ایجاد نشود، متوقف نخواهد شد.


به گزارش ایرنا، در تحریم‌های گذشته برای مسافت‌های طولانی‌تر در مقاصد ثانویه سوخت‌گیری هواپیماهای ایرانی بیشتر در اروپای شرقی انجام می شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان