arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷

گزینه های مطلوب دموکرات ها برای انتخابات 2020 آمریکا

تازه ترین نظرسنجی ها حاکی است که رای دهندگان دموکرات خواهان نامزدی «جو بایدن» و «برنی سندرز» در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس نظرسنجی جدیدی که شرکت «مورنینگ کنسالت» و «پولیتیکو» انجام داده اند، 26 درصد از دموکرات ها خواهان نامزدی بایدن و 19 درصد نیز خواهان نامزدی سندرز هستند. «بتو اوروک» نامزد شکست خورده دموکرات ها در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا گزینه بعدی رای دهندگان دموکرات است.


بایدن در انتخابات سال های 1988 و 2008 نامزد ریاست جمهوری شده بود. او معاون «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا بود. سندرز نیز که سناتور مستقل ایالت ورمونت است در انتخابات 2016 از رقبای اصلی «هیلاری کلینتون» در انتخابات درون حزبی دموکرات ها بود.


بایدن اخیرا در انتقاد از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفته بود: ایالات متحده براساس ایده آمریکایی نجابت بنیادین بنا نهاده شد و این ایده اینک درحال تکه تکه شدن است.» وی افزود: «خدای من، ببینید که چه اتفاقی می افتد. این ارزش ها به دست رئیس جمهوری نابود می شود که فقط به فکر خودش است؛ فقط به فکر دونالد.»


احتمال می رود که بایدن 75 ساله در ماه های آینده در خصوص نامزدی در انتخابات 2020 تصمیم گیری کند. او در ما‌ه‌های گذشته مشغول تبلیغ برای نامزدهای دموکرات در انتخابات میاندوره ای بود.


در انتخابات هفته گذشته، دموکرات ها با کسب اکثریت آرا کنترل مجلس نمایندگان را از دست جمهوریخواهان خارج کردند. اما جمهوریخواهان همچنان اکثریت در سنا را حذف کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان