arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۰۶۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

دادستان سعودی: جنازه خاشقچی قبل از خروج از کنسولگری قطعه قطعه شده / او با تزریق یک ماده به قتل رسید / تیم ۵ نفره قتل، سعی داشتند خاشقچی را زنده به عربستان بازگردانند / معاون سابق رئیس سازمان جاسوسی عربستان دستور تشکیل تیم ترور او را صادر کرده بود / برای آن ۵ نفر حکم اعدام صادر شده / جسد توسط تیم قتل به یک محلی ترک تحویل داده شده؛ اطلاعات همدست ترک پرونده را به ترکیه خواهیم داد / یکی از متهمان، دوربین‌های کنسولگری را از کار انداخته بود

دادستانی عربستان سعودی در اعترافی جدید در پرونده قتل خاشقچی اذعان کرد که او در کنسولگری عربستان تکه‌تکه سپس به بیرون انتقال داده شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عربستان بالاخره اعتراف کرد: خاشقچی در کنسولگری تکه‌تکه شد

دادستانی کل عربستان در کنفرانس مطبوعاتی در ریاض اعلام کرد: معاون سابق رئیس سازمان جاسوسی عربستان دستور تشکیل تیم ترور خاشقچی را صادر کرده است.

به گزارش «انتخاب»، دادستانی کل عربستان در کنفرانس مطبوعاتی پیرامون تحقیقات سعودی ها درباره قتل خاشقچی گفت: جنازه خاشقچی قبل از خروج از کنسولگری قطعه قطعه شده است.

وی افزود: تصویری کلی از چهره فرد محلی [ترک] که جنازه خاشقچی را تحویل گرفته در دست داریم، معاون سابق رئیس سازمان جاسوسی عربستان دستور تشکیل تیم ترور خاشقچی را صادر کرده است.

دادستان عربستان تصریح کردند: 5 نفر در قتل خاشقچی درگیر بودند، برای تمامی افراد حکم اعدام صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: خاشقچی با تزریق یک ماده به قتل رسیده است و پس از قطعه قطعه و از کنسولگری خارج شده است، این 5 نفر سعی داشتند خاشقچی را زنده دستگیر و به عربستان بازگردانند.

دادستان عربستان مدعی شد که تیم 5 نفره قتل خاشقچی، قتل و تکه تکه کردن جسد این روزنامه نگار را بدون اطلاع مقامات عالی سعودی انجام دادند.

وی همچنین اظهار داشت: جسد قاشقچی توسط تیم قتل به یک محلی ترک تحویل داده شده است، اطلاعات همدست ترک پرونده خاشقچی را به ترکیه خواهیم داد.

وی اظهار داشت یکی از متهمین دوربین های کنسولگری را از کار انداخته است.

دادستان عربستان گفت: اعضای تیم قتل خاشقچی شامل تیم مذاکره کننده، ماموران اطلاعات و جابه‌جایی بوده اند، از ترکیه خواستار امضای توافق همکاری در پرونده قتل خاشقچی هستیم، این درخواست سه بار برای مسئولان ترک ارسال شده ولی پاسخی دریافت نشده است.

دادستان عربستان مجددا تاکید کرد: عملیات بازگرداندن خاشقچی به عربستان از طرف معاون سابق سازمان جاسوسی عربستان صادر شده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
1
0
خدا لعنت تون کنه. اینا عجب خونخوارهایی هستند. قیافه دادستان وحشتناک تر از اعمالشون هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
1
1
سیستم آل سعود خودشان یک طرف پرونده هستند لذا اظهارات دادستانشان فاقد اعتبار است.
على
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
2
قابل توجه بعضى ها ٠ مى بينيد دروغ چقدر مسخره و معلوم است٠ باز دروغ بگوييد!!!
ناشناس
|
Austria
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
می خواستم ازت انتقاد کنم و بگم تویی که تمام خبرهای خاشقچی را روی خروجی سایتت می گذاشتی خبر دادستانی عربستان را چرا منتشر نمی کنی ولی دیدم که حرفه خبرنگاری را رعایت می کنی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
جنازه خاشقچی قبل از خروج از کنسولگری قطعه قطعه شده است......:::: توحش تا چه حد ؟! باور نکردنی است !
نظرات بینندگان