arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۰۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

عراقچی: اروپا به تعهدات اقتصادی خود عمل کند

عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه گفت که تهران به تعهداتش در چارچوب برجام عمل کرده و از اتحادیه اروپا انتظار داریم در کنار عمل به تعهدات سیاسی، به تعهدات اقتصادی خود براساس برجام عمل کند.تاکنون اقدامات اتحادیه اروپا هنوز به راه حل های عملیاتی منجر نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه گفت که تهران به تعهداتش در چارچوب برجام عمل کرده و از اتحادیه اروپا انتظار داریم در کنار عمل به تعهدات سیاسی، به تعهدات اقتصادی خود براساس برجام عمل کند.

سید عباس عراقچی که برای شرکت در نشست مکانیسم سیاسی مشورتی معاونین وزرای خارجه ایران و ایتالیا به رم سفر کرده است، در صبحانه کاری با جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی و پژوهشگران ایتالیایی، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص برجام و وضعیت همکاری با اروپا و ایتالیا تشریح کرد.

معاون سیاسی وزارت خارجه در این نشست با اشاره به این که ایالات متحده آمریکا با خروج از برجام عملا قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحده را نقض کرده است، اظهار داشت: آمریکا فقط به خروج از برجام اکتفا نکرده و دیگر کشورهای جهان را نیز به نقض قطعنامه 2231 تشویق می کند. برجام یک موافقتنامه امنیتی و عدم اشاعه است و خروج امریکا از برجام امنیت اروپا و منطقه و نظام بین الملل را با چالش مواجه کرده است.

عراقچی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش در چارچوب برجام عمل کرده است و از اتحادیه اروپا انتظار داریم در کنار عمل به تعهدات سیاسی به تعهدات اقتصادی خود در برجام عمل کند چرا که تاکنون اقدامات اتحادیه اروپایی هنوز به راه حل های عملیاتی منجر نشده است.

در ادامه این نشست معاون سیاسی وزارت خارجه به پرسش های حاضران پاسخ داد.

عراقچی قرار است در سفر یک روزه خود به ایتالیا با همتای ایتالیایی خود خانم 'بلونی' دبیر کل وزارت خارجه ، 'پتروچلی' رئیس کمیسیون امور خارجی سنا، خانم 'گرانده' رئیس کمیسون امور خارجه مجلس نمایندگان، 'گالاگر' وزیر امور خارجه واتیکان دیدار و گفت وگو کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
مطمئن باشید جناب عراقچی اجرا نمیکنند تعهداتشان را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
خاک برسرتان به همین امیدباش!!!
اروپامنتظربود تافرمان بدی وآنها هم اجراکنند!!!!!!!!!!!
چه آشغالهایی توی وزارت خارجه هستن که هر از بر تشخیص نمیدن!!!!
نظرات بینندگان