arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

رشد خیره کننده لندن در حوزه هوش مصنوعی / چرخش نگاه سرمایه گذاران بین المللی به سمت بریتانیا

لندن به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز بزرگ برای توسعه هوش مصنوعی است. در واقع لندن با کنار گذاشتن رقبا روندی خیره کننده را ثبت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لندن به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مرکز بزرگ برای توسعه هوش مصنوعی است. در واقع لندن با کنار گذاشتن رقبا روندی خیره کننده را ثبت کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، آژانس اقتصادی لندن بین سالهای 2015 تا 2017 افزایش سرمایه مالی 200 درصدی را در حوزه هوش مصنوعی ثبت کرده است.

پیشبینی می شود به زودی لندن شهرت خود را به عنوان یک مرکز هوش مصنوعی جهانی تثبیت می کند. پژوهش های موسسه PitchBook (یک شرکت مالی و اطلاعاتی با دفاتری در لندن، نیویورک، سانفرانسیسکو و سیاتل) نشان می دهد که افزایش سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی در سراسر جهان رو به رشد بوده اما این موضوع در لندن بیش از سایر کشورها محسوس است.

درواقع لندن طی سال گذشته افزایشی 43 درصدی را تجربه کرده است، پاریس و برلین نیز به ترتیب 33 و 19 درصد افزایش رشد  داشته اند. اما نکته جالب این پژوهش این است که  بخش فناوری اطلاعات پکن و بنگلور در سالهای 2017 تا 2018 شاهد کاهش سرمایه گذاری بود.

جالب است  بدانید که 62 درصد  از سرمایه گذاران نام لندن را به عنوان بهترین مکان برای سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی نام برده اند. در ماه فوریه، مطالعه ای که  توسط سازمان تحقیقاتی AI JF Gagne منتشر شد نشان داد که بریتانیا دارای بالاترین میزان تمرکز متخصصان در حوزه هوش مصنوعی در سطح جهان است.

نیک جینینگز، استاد هوش مصنوعی در کالج امپریال لندن، از تخصص هوش مصنوعی خود برای ایجاد یک پلت فرم برای کارگران کمک گرفته است. کار او با مشارکت سازمان خیریه نجات جهانی انجام می شود و به  این سازمان کمک می کند تا از طریق اطلاعات درست به مبارزه با بلایای طبیعی و  ارائه کمک به آسیب دیدگان بپردازد.

با توجه به اطلاعات وب سایت استخدام لندن در سال 2018، بالغ بر 868 شغل مبتنی بر هوش مصنوعی در بریتانیا وجود داشته که مقام دوم در اروپا را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که  استکهلم 1،167میلیون شغل مبتنی بر هوش مصنوعی دارد.در حال حاضر تعداد زیادی از سرمایه گذاران آمریکایی در سراسر دنیا به بریتانیا و اروپا نگاه می کنند.

نظرات بینندگان