arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

پاکستان: پنچ مرزبان میرجاوه تحویل ایران شدند

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت که با کمک نیروهای مجری قانون (LEA) و نیروهای نظامی، پنج مرزبان ایرانی آزاد شدند. مرزبان میرجاوه سلامت هستند و به ایران تحویل داده شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت که 5 مرزبان آزاد شده میرجاوه به ایران تحویل داده شده اند.

«محمد فیصل» شامگاه پنجشنبه به وقت محلی با انتشار پست توییتری اعلام کرد: با کمک نیروهای مجری قانون (LEA) و نیروهای نظامی، پنج مرزبان ایرانی آزاد شدند.


وی در ادامه پست توییتری خود افزوده است:این مرزبانان در سلامت هستند و به نیروهای ایرانی تحویل شده اند.


فیصل در ادامه پیام خود گفته است:تلاش های دوجانبه و هماهنگ برای آزادی دیگر مرزبانان نیز در جریان است.


به گزارش ایرنا فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز امروز پنجشنبه گفت: پنج نفر از مرزبانان میرجاوه آزاد شده اند و تلاش ها برای آزادی دیگر گروگان ها ادامه دارد.


سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: آنچه در خصوص آزادی پنج نفر از مرزبانان ایرانی منتشر شده، بر مبنای اطلاعاتی است که طرف پاکستانی در جریان تعاملات و مراودات برای آزادی مرزبانان ما ارائه کرده است.


سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف درخصوص نقل قول سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در مورد آزادی پنج نفر از مرزبانان ربوده شده توسط گروهک تروریستی وابسته به استکبار جهانی اظهار داشت: آنچه اعلام شده، بر مبنای اطلاعاتی است که طرف پاکستانی در جریان تعاملات و مراودات برای آزادی مرزبانان ما گفته اند و ما آن را دریافت کرده‌ایم.


سردار شریف با بیان اینکه سپاه پاسداران همه تلاش خود را برای آزادی تمام مرزبانان به کار گرفته است، اظهار کرد : آزادی همه افراد نیازمند زمان است و تمامی تلاش ما در این زمینه ادامه خواهد داشت.


شامگاه دوشنبه 23 مهرماه، تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی (میرجاوه) استقرار داشتند، با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده و به خاک پاکستان انتقال داده شدند.


عوامل گروهک های تروریستی که از سوی سرویس‌های بیگانه هدایت و پشتیبانی می‌شوند، با فریب و تطمیع عوامل نفوذی، این حادثه را در نقطه صفر مرزی و رو به روی یکی از پاسگاه های مرزی کشور پاکستان صورت داده‌اند‌.


پس از آن بود که سردار «پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران برای پیگیری روند آزادی مرزبانان ربوده شده به اسلام آباد سفر کردند.


«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز اعلام کرد که تهران و اسلام آباد برای آزادی مرزبانان ربوده شده با یکدیگر همکاری می کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان