arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

مایک پنس: ترامپ و کیم سال ۲۰۱۹ دیدار می‌کنند/ اشتباهات گذشته را تکرار نمی‌کنیم

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفت که ترامپ قصد دارد تا در سال جدید با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کند ولی اشتباهات گذشته در خصوص اجازه دادن به پیونگ یانگ برای عهدشکنی در زمینه پایان برنامه های تسلیحاتی را تکرار نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


معاون رئیس جمهور آمریکا از تصمیم ترامپ برای دیدار با رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه در سخنانی گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده قصد دارد تا در سال جدید با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کند ولی اشتباهات گذشته در خصوص اجازه دادن به پیونگ یانگ برای عهدشکنی در زمینه پایان برنامه های تسلیحاتی را تکرار نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش در حالی که ترامپ و کیم ژوئن گذشته در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند و متعهد به همکاری در زمینه خلع سلاح شدند ولی مذاکرات دو طرف تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است. آمریکا و کره شمالی طی ماه های اخیر مذاکراتی را برای آماده کردن زمینه لازم با هدف دیدار مجدد رهبران دو کشور انجام داده اند.

معاون رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با رئیس جمهور کره جنوبی به خبرنگاران گفت: طرح و برنامه ها ادامه دارد. اعتقاد داریم که دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در سال 2019 میلادی انجام خواهد شد ولی زمان و مکان این دیدار هنوز نهایی نشده است.

وی اظهار داشت: ما نمی خواهیم اشتباهات گذشته را تکرار کنیم که دولت های قبلی از هر دو حزب سیاسی آمریکا طی دهه های گذشته انجام داده اند ، یعنی عهد و وعده هایی که شکسته و نقض شده، تحریم هایی که برداشته شده ، حمایت های اقتصادی به عمل آمده ولی عهد و وعده ها شکسته شده است.

پنس و مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی در حاشیه نشست آسیا اقیانوسیه در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند.

یک اندیشکده آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرده است که حداقل 13 سایت از 20 سایت موشکی فعال کره شمالی را شناسایی کرده است.

نظرات بینندگان