arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

واکنش آیت‌الله مکارم‌شیرازی به حضور بانوان در ورزشگاه: حضور زنان را کنترل کنید/صحنه‌ها و فیلم‌های حضور در ورزشگاه‌ها رسوایی به دنبال داشت

مرجع تقلید شیعیان گفت: صحنه‌ها و فیلم‌های حضور در ورزشگاه‌ها رسوایی به دنبال داشت و شما نمی‌توانید ، باید ازفضا‌های ورزشی فیلم‌ها و هرفرصتی برای تبلیغ دین استفاده کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان شامگاه پنج شنبه در مراسم سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت:  صداو سیما و رسانه‌ها و روزنامه‌ها و همچنین ورزشگاه‌ها ظرفیت مناسبی برای ترویج دین است، ورزش باستانی در گذشته یک درس اخلاق بود و ورزشکاران در محل ورزش تربیت دینی انجام می‌دادند و پناهگاه مظلومان بود.

وی با اشاره به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها افزود: یکی از روزنامه‌ها نوشته بود که حاضر هستیم انگ تحجر را به ما بزنند، ولی زنان با این وضعیت به ورزشگاه نروند، صحنه‌ها و فیلم‌های حضور در ورزشگاه‌ها رسوایی به دنبال داشت و شما نمی‌توانید حضور زنان در وزشگاه را کنترل کنید باید ازفضا‌های ورزشی فیلم‌ها و هرفرصتی برای تبلیغ دین استفاده کنیم.

 

مرجع تقلید گفت: علامه طباطبایی فرزندی نداشت که چراغ منزلش را روشن کند، اما خیرانی در این زمینه اقدام کرده و مرکزی به نام ایشان در زمینه قرآن احداث شد و سی و هفت سال پس از رحلت این عالم دینی مجلس باشکوهی این گونه برگزار شده است.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت تبلیغ در دین اسلام افزود: در قرآن مجید عنوان تبلیغ فراوان ذکر شده است، ولی در بسیاری از موارد از لفظ بلاغ استفاده شده است، باید با استفاده از تبلیغ فضای جامعه را روشن کرد.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه وظیفه همه طلاب و روحانیون ترویج معارف دینی است، ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) ۲۵ سال در خانه بودند و اگر این مدت در صحنه حضور داشتند دریای عمیقی در اختیار بشریت بود و چه ظلمی بر امت اسلامی انجام شد که امام علی (ع) را خانه نشین کردند و خطبه‌ها و سخنان ایشان محدود شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: هنگامی که به زندگانی رسول خدا و اهل بیت (ع) توجه می‌شود مشاهده می‌کنیم که این بزرگان از هر فرصتی برای ترویج معارف دینی استفاده کردند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به وظیفه مبلغان و طلاب و روحانیون در ترویج معارف الهی عنوان کرد: اهل بیت (ع) به ما نشان دادند که از هر فرصتی برای ترویج معارف دینی باید استفاده کرد.

مرجع تقلید شیعیان با قرائت خطبه ۲۰۹ نهج البلاغه تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) به عیادت بیمار رفت و متوجه شد شخص بیمار دچار اشتباهی در زندگی است و باید آن را اصلاح کند و به وی گفت: خانه‌ای به این بزرگی برای چه می‌خواهی در حالی که می‌تواند از این کوچک‌تر باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: امام علی (ع) خطاب به شخص بیمار تاکید کرد اگر از این خانه برای کمک به نیازمندان کمک کنی این خانه می‌تواند خانه آخرت باشد و این عیادت به درس زندگی برای شخص بیمار تبدیل شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: نباید تبلیع دین تنها به مساجد محدود شود بلکه باید از هر فرصت و زمینه‌ای برای تبلیغ دین استفاده کرد، فضای مجازی فرصت مناسب برای ترویج معارف دینی است و می‌توان از کتاب‌های درسی برای تبلیغ دین بین دانش آموزان استفاده کرد.

نظرات بینندگان