arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۷

عراقچی: امریکا حاکمیت ملی اروپایی ها را به چالش کشیده است

معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با قائم مقام وزارت امورخارجه ایتالیا گفت: دلار به اسلحه ای تبدیل شده که امریکا با استفاده از آن خواسته های نامشروع خود را بر شرکای اروپایی تحمیل کرده و عملا حاکمیت ملی دولت های اروپایی را به چالش کشیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید عباس عراقچی که برای شرکت در نشست مکانیسم سیاسی مشورتی معاونین وزرای خارجه ایران و ایتالیا به رم سفر کرده است، عصر پنجشنبه با 'الیزابتا بلونی' قائم مقام وزارت امورخارجه ایتالیا و 'سباستیانو کاردی' مدیر سیاسی این وزارتخانه دیدار کرد.


در چارچوب این دور از مذاکرات، مجموعه ای از موضوعات مورد علاقه شامل همکاری های دوجانبه سیاسی، اقتصادی فرهنگی، برجام، مسائل منطقه مدیترانه، خاورمیانه و خلیج فارس و آخرین تحولات سوریه، لبنان، افغانستان، یمن، وضعیت تروریسم، افراط گرایی و جدایی طلبی در منطقه، بحران مهاجران و ترانزیت مواد مخدر مورد تبادل نظر قرار گرفت.


در این نشست دو طرف بر تداوم تعاملات سازنده به منظور گسترش هر چه بیشتر مناسبات بر اساس احترام و منافع متقابل به عنوان سیاست اصولی تهران و رم تاکید کردند.


همچنین ادامه رایزنی های دو طرف با استفاده از ابتکارات دوجانبه برای رفع موانع همکاری های اقتصادی و تجاری مورد تاکید قرار گرفت و روابط شرکت های بخش خصوصی، صنایع کوچک و متوسط به عنوان اولویت همکاری عنوان شد.


طرف ایتالیایی نیز در این دیدار با بیان اینکه شرکت های این کشور به دنبال تداوم همکاری با طرف ایرانی هستند بر جدیت دولت های اروپایی برای رفع موانع همکاری های دوجانبه و به حداقل رساندن خطر تحریم شرکت های اروپایی و ایتالیایی که با ایران کار می کنند، تاکید کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان