arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۱۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۷

ادعای نماینده آمریکا در سوریه: اگر برخورد اساسی نکنیم، ایران داعشی جدید ایجاد خواهد کرد / برای مقابله با تهران، شریک بهتری از عربستان نداریم

«جیمز جفری» نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور سوریه با حمله به سیاست‌های منطقه‌ای تهران گفت که واشنگتن هیچ «شریک بهتری» از عربستان سعودی برای مقابله با ایران ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«جیمز جفری» نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور سوریه با حمله به سیاست‌های منطقه‌ای تهران گفت که واشنگتن هیچ «شریک بهتری» از عربستان سعودی برای مقابله با ایران ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از نیوزویک، وی که پنجشنبه (به وقت محلی) در نشست سالانه «دیفنس وان» سخن می‌گفت، ریاض را شریک ایده‌آل خواند و گفت که اقدام مستقیم نظامی، به تنهایی برای مقابله با نظامیان «ایران و شبکه رو به توسعه نیرو‌های مسلح مورد حمایت آن» کافی نیست.
جفری در ادامه مدعی شد، چنانچه آمریکا با شیوه اساسی با این مسئله برخورد نکند، ایران «داعشی جدید» ایجاد خواهد کرد.
اظهارات این مقام آمریکایی در شرایطی است که تهران همواره در سال‌های گذشته، در صف اول مبارزه با گروه‌های تروریستی قرار داشت و نقشی عمده در پاکسازی منطقه از داعش ایفا کرده است.
این مقام آمریکایی در روز‌های گذشته هم اتهام‌های مشابهی علیه ایران مطرح کرده و نشان داده بود که حضور مقتدرانه نیرو‌های ایرانی در جبهه مبارزه با تروریسم، خواب آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را برآشفته است.
نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه که گویا به تناقض‌گویی‌های خود عادت کرده است، از یک سو دولت قانونی سوریه را غیرقانونی دانست و از سوی دیگر از همین دولت خواست که به حضور ایران در کشورش پایان دهد.
وی با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته با عربستان گفت، «واشنگتن نمی‌تواند بدون ریاض به فعالیت‌های کنونی خود در منطقه ادامه دهد».
آمریکا و کشور‌های هم پیمان ضدسوری، هفت سال پیش طرح ساقط کردن دولت قانونی اسد را با استفاده ابزاری از گروه‌های تروریستی کلید زدند، اما از اهداف خود بازماندند.
این کشور‌ها سه سال پیش هم با هدف بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی یمن، جنگی را علیه مردم این کشور تحمیل کردند که نتیجه آن، هزاران کشته و فاجعه بزرگ انسانی بوده است.
این مقام وزارت امور خارجه آمریکا در شرایطی از لزوم تقویت اتحاد با عربستان سخن می‌گوید که واشنگتن در هفته‌های گذشته، برای محکوم نکردن ریاض در موضوع قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، تحت فشار مضاعف قرار گفته است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
1
1
ای خدا ببین چطور دارن با امپراتوری رسانه ای،داعش رو به پای ایران میبندن! خدایا همانطور که نزاشتی حقیقت نجات همنوعان( اون زمان یهودیان) از بند بابل بوسیله ایران(به حکمرانی کوروش) پنهان نماند،نزار ایندگان از این موضوع بی خبر باشن که ایران یکبار دیگه به یاری همنوعانش (اینبار سنی،شیعه،ایزدی،مسیحی ترکمن)و... که در عراق سوریه لبنان و فلسطین هستن،شتافته.
نظرات بینندگان