arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۶۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷

یک منبع ترکیه‌ای:‌ انتشار فایل‌های صوتی مربوط به ترور خاشقجی می‌تواند جهان را به لرزه درآورد / جزئیات بسیار وحشتناک دربردارد

یک منبع ترکیه‌ای آگاه اعلام کرد به زودی فایل‌های صوتی درباره قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در رسانه‌ها منتشر می‌شود و این مسئله می‌تواند جهان را به لرزه درآورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک منبع ترکیه‌ای آگاه از جریان تحقیقات در خصوص ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول فاش کرد به علت لجاجت عربستان و مخالفت آن با برملا کردن نام کسی که دستور اجرای ترور را صادر کرده است، به زودی فایل‌های صوتی درباره این جنایت در رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

این منبع امروز یکشنبه به الخلیج آنلاین گفت: فایل‌هایی که منتشر خواهد شد شامل بخش‌هایی از گفتگو‌های رد و بدل شده پیش از جنایت، ضرب و شتم خاشقجی و سپس کشتن او و همچنین بخش‌هایی از گفتگو میان افراد تیم ترور سعودی و برخی تماس‌های صورت گرفته بین این تیم و دفتر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی می‌باشد.

این منبع در اظهارات خود گفت: انتشار این گونه فایل‌های صوتی می‌تواند «جهان را به لرزه درآورد»، زیرا جزئیات جنایتی «بسیار وحشتناک» را دربردارد که به کشته و تکه تکه شدن جسد خاشقجی منجر شد. سپس جسد خاشقجی به گونه‌ای ناپدید شد که به شکل نهایی مشخص نشده است و قضیه حل کردن جسد در مواد شیمیایی از جمله فرضیه‌های مقامات ترکیه‌ای است.

او افزود: ترکیه برای انتشار این فایل‌ها از طریق رسانه‌های بزرگ با مخاطبان گسترده آمادگی دارد تا از این طریق، واقعیت به دست بیشترین گستره ممکن در جهان برسد. این منبع درباره ترکیه‌ای یا غیر ترکیه‌ای بودن این رسانه‌ها چیزی نگفت.

برخی منابع ویژه به الخیلج آنلاین گفتند فایل‌های صوتی که ترکیه در اختیار دارد، شامل سه فایل صوتی در زمان‌های متفاوت است که هر کدام از آن‌ها بین هفت تا هشت دقیقه می‌باشد و آن طور که قبلا گفته شد، فقط یک فایل نیست. به گفته این منابع، یکی از این فایل‌ها مربوط به اتفاق‌هایی است که در دفتر سرکنسولگر سعودی در استانبول روی داده است و بخشی از آن به گفتگو‌های تیم ترور درباره برنامه‌های ماموریت، چند دقیقه پیش از ورود خاشقجی به داخل کنسولگری مربوط می‌شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
واقعیت اینه که بدون وارد شدن به جزئیات این قتل و فقط با مطالعه تاریخ و فرهنگ اعراب اون منطقه از گذشته های دور هم میشه به این نتیجه رسید!
قتل و مثله کردن و سر بریدن و تجاوز و بردگی گرفتن و....در اون منطقه تاریخی بسیار دور داره!
نظرات بینندگان