arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۰

بگو مگوی رسایی با خبرنگار ایلنا/ رابطه ساندویچی و گروه پایداری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه ‌آیت الله مهدوی کنی جبهه پایداری را از حضور منع نمی‌کند، معتقد است ایشان نسبت به عملکرد جبهه پایداری توصیه‌هایی دارد که کلی است و قصد ورود به جزئیات فعالیت این گروه را ندارد. 

حمید رسایی عضو جبهه پایداری و یکی از نمایندگان مجلس هشتم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا به تشریح وضعیت جبهه پایداری و موضع این گروه در برابر دیگر اصولگرایان پرداخت.  

ایلنا: در شرایط فعلی دلیل اصرار جبهه پایداری برای معرفی آیت الله مصباح به عنوان پدر معنوی این جبهه چیست؟ 

رسایی: به نظر شما عیبی دارد؟ 

ایلنا: به هرحال آقای مهدوي کنی ریش سفید وحدت اصولگرایان شناخته شده است ولی جبهه پایداری مصباح یزدی را به عنوان پدر معنوی معرفی کرده است. 

رسایی: معرفی آیت الله مصباح یزدی به معنای تقابل با آیت الله مهدوی کنی نیست اما در هر صورت هرگل یک بویی دارد. آقای مهدوی‌کنی یک بو و رایحه خوشی دارد و آقای مصباح یزدی یک رایحه و عطر خاص خودش را دارد. 

ایلنا: برخی از اعضای نزدیک به جبهه پایداری در مصاحبه‌های متعدد اعلام کردند که جبهه پایداری دارای پایگاه گسترده‌ای در جامعه است و حتی برخی دیگر معتقدند که ۲۵ میلیون رای احمدی‌نژاد در سال ۸۸ را حامیان فعلی جبهه پایداری رقم زدند. 

رسایی: شما موافق نیستید؟ 

ایلنا: من خبرنگار هستم و مسئول معرفی دیدگاههای مختلف و در این زمینه نمی‌توانم اظهار نظر کنم. 

رسایی: به هرحال تاثیر ما در ساندویچ فروشی که نیست بلکه در همین عرصه‌های سیاسی است پس شما هم قبول دارید.

ایلنا: فکر می‌کنم به عنوان یک گروه سیاسی برای مشارکت حداکثری و تشویق بخش‌های مختلف مردم مفید است. 

رسایی: خدا پدر شما را بیامرزد. پس شما هم قبول دارید که جبهه پایداری می‌تواند خیلی از مردم را به پای صندوق رای بیاورد و این یعنی همین که بعضی‌ها می‌گویند. 

ایلنا: آقای زارعی به عنوان یکی از اعضای جبهه پایداری در همایش این جبهه در یکی از استان‌ها گفته بودند که آیت الله مصباح یزدی متواضعانه برای سربازی ولایت در جبهه پایداری وارده شده است. بنابر این می‌توان گفت که یک سرباز به راحتی از عرصه بیرون نمی‌رود. آیا این را به عنوان شائبه تقابل با آیت الله مهدوی کنی نمی‌توان درنظر گرفت؟ 

رسایی: اولا که این قول شماست و نمی‌دانم که ایشان این حرف را گفتند یا نه. اگر هم ایشان گفته باشند به معنای تقابل نیست، چرا ایشان برای وجود اشخاص از جبهه پایداری حمایت نمی‌کند بلکه یک سری از شاخصه‌ها را در این جبهه مشاهده می‌کنند. بنابراین اگر جبهه پایداری مواضع خود را بر اساس شاخصه‌ها نگه دارد از حمایت افراد با نفوذ و با سابقه و خوشنامی مثل آیت الله مصباح برخوردار می‌شود و طبیعی است که بقیه علما هم حمایت می‌کنند. تلاش ما هم این است که شاخصه‌ها را حاکم کنیم نه اشخاص را. 

ایلنا: آقای زارعی در جای دیگری هم گفته بودند که تمام تلاش جبهه پایداری است که... 

رسایی: سوالات مربوط به آقای زارعی را از خودشان بپرسید. 

ایلنا: به هر حال ایشان هم مثل شما عضو جبهه پایداری هستند و موضع این جبهه را مطرح می‌کنند. 

رسایی: بله ولی من که سخنگوی جبهه پایداری نیستم. 

ایلنا: تحلیل شما در مورد مواضع جبهه پایداری چیست؟ 

رسایی: من تحلیلم در مورد حرفهای خودم را مطرح می‌کنم. 

ایلنا: برخی معتقدند با همه حرف و حدیث‌ها، یک پیوند ناگسستی بین احمدی‌نژاد و آیت الله مصباح هست و این پیوند عمیق در مورد جبهه پایداری و آقای احمدی‌نژاد هم مصداق دارد. دیدگاه شما چیست؟ 

رسایی: آیت الله مصباح یا جبهه پایداری یا احمدی‌نژاد و هرکس دیگر پیوندشان با شاخصه هاست. طبیعی است اگر آقای احمدی‌نژاد شاخصه‌هایی را که مبتنی بر اصول ماست داشته باشند و رعایت کنند با آن‌ شاخصه‌ها پیوند عمیق می‌خوریم و آیت الله مصباح یزدی هم همینطور
-ایلنا:  پس شما معتقدید که آقای احمدی‌نژاد هنوز از این اصول فاصله نگرفته است؟ 

رسایی: این هم حرف شما است. من نظرم را گفتم بگذارید خواننده خودش تصمیم بگیرد. 

ایلنا:  آقای مطهری اخیرا گفتند که برداشت نا‌درست برخی اصولگرایان از ولایت فقیه راه را برای پیشرفت عده‌ای متملق و چاپلوس بازگذاشته است که‌‌ همان مسیر بی‌بی سی را طی می‌کنند. این حرف را چقدر صحیح می‌دانید؟ 

رسایی: چون آقای مطهری خودشان تاپ بی‌بی سی هست، نمی‌توانم نظردهم و اظهار نظر درباره ایشان مشخص است. 

ایلنا: حمید رسایی هم ممکن است تاپ بی‌بی سی شوند. 

رسایی: بله ولی بی‌بی سی از حمید رسایی حمایت نمی‌کند درحالی که از مطهری حمایت می‌کند.
نظرات بینندگان