arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۷

بطحائی: با تدبیر دولتمردان از سختی‌ها عبور می‌کنیم

سیدمحمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش گفت: مردم فشار‌های مختلفی همچون بیکاری و فشار اقتصادی را با روی گشاده متحمل می‌شوند و ما اگر با شناخت عمیق از پتانسیل‌های موجود کشورمان به سراغ مشکلات برویم می‌توانیم با روش‌های به‌جای خودش این مشکلات را کاهش دهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: با تدبیر همه دولتمردان و مدیران ارشد کشور می‌توان از این سختی‌ها عبور کرد و مسیر رشد و بالندگی کشور را دنبال کرد.

سیدمحمد بطحائی امروز در شورای اداری شهرستان شاهیندژ- که همزمان با سفر اعضای هیئت دولت به آذربایجان غربی برگزار شد - اظهار کرد: مردم فشار‌های مختلفی همچون بیکاری و فشار اقتصادی را با روی گشاده متحمل می‌شوند و ما اگر با شناخت عمیق از پتانسیل‌های موجود کشورمان به سراغ مشکلات برویم می‌توانیم با روش‌های به‌جای خودش این مشکلات را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره این انقلاب در معرض تهدید‌های دشمنان داخلی و خارجی بوده است، اما علی‌رغم این موضوع همچنان پایبند به آموزه‌های الهی و دینی بوده است، افزود: در یک سال اخیر که دشمن ما و در راس آن امریکا به عنوان نماد اصلی دشمنی با ملت ایران که شمشیر را از رو بسته است به دشمنی با ما پرداخته‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ایران اسلامی دارای مردمی بی‌نظیر در جهان است، گفت: دشمنان به زعم خود درصدد بودند تا نظام اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی خود را نبیند، اما در آبان ماه امسال مردم ایران اسلامی نشان دادند که علیرغم همه سختی‌ها و فشار‌های وارده اقتصادی همچنان خط قرمزشان نظام اسلامی است.

بطحائی با بیان اینکه کشور‌ها برای تامین منابع درآمدی نیازمند چند منبع از جمله نفت هستند، اظهارکرد: این منابع درآمدی کشور تحت تاثیر برخی سخت گیری‌ها خواهند بود. سختگیری‌هایی که در زمینه تبادلات بانکی صورت می‌گیرد نیز تاثیری از این موضوعات خواهند داشت.

وی افزود: اغلب صادرات انجام شده کشور باید از طریق سیستم مالی به کشور باز گردد و بانک‌هایی که باید این کار را انجام دهند وقتی در دایره تحریم قرار می‌گیرند نمی‌توانند به سادگی پول را وارد سیستم کنند.

بطحائی ادامه داد: به فرمایش رهبر معظم انقلاب آزموده را آزمودن خطاست. ما شرایط بسیار سخت‌تری را پشت سر گذاشته‌ایم و این شرایط سخت را نیز دوباره طی می‌کنیم و نشانه‌های شکست آمریکا در ماه‌های اخیر مشهود بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این سختگیری‌ها آثاری را برجای می‌گذارد و این آثار را با صبوری و ایمان و اغتقادات می‌توان پشت سر نهاد چرا که ایران اسلامی کشوری با منابع فراوان است که در کمتر کشوری این منابع و فرصت‌ها را می‌توان یافت.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با یک نیرو و سرمایه انسانی توانمند و ویژگی‌های مدیریتی می‌توان از این مواهب و ثروت‌های الهی بیشترین بهره را برد و ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان