arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷

خلبانان سنگاپوری به آیپد مجهز می شوند / از کنترل آب و هوا تا برقراری ارتباط با دیگر تیم های پروازی

خلبانان سنگاپوری به زودی به آیپد مجهز می شوند، این آیپدها قرار است همیار خلبانها برای پروازهای ایمن تر باشند و در نوع خود یک اقدام جالب توجه در نظر گرفته می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خلبانان سنگاپوری به زودی به آیپد مجهز می شوند، این آیپدها قرار است همیار خلبانها برای پروازهای ایمن تر باشند و در نوع خود یک اقدام جالب توجه در نظر گرفته می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، استفاده از آیپد را می توان از جدیدترین ابتکارات سازمان هواپیمایی سنگاپور در نظر گرفت که برای رفاه حال خلبانان معرفی شده است.

قرار است خلبانان از طریق آیپد، اطلاعات قبل و بعد از پرواز را بررسی و ثبت کنند. این موضوع از دید برخی از خلبانها می تواند پر زرق و برق و سرگرم کننده باشد، اما رسیدن به این استاندارد برای پروازها چندان ساده هم نبوده است.

بر اساس تصمیم سازمان هواپیمایی سنگاپور، مواردی مثل ساعتهای پرواز، پیگیری ویزا که ممکن است منقضی شود، نقص های جزئی در هواپیما برای نشستن و بلند شدن از زمین، مشکلات آب و هوایی احتمالی و دیگر موارد را می توان از طریق آیپدها مورد پیگیری قرار داد.

شرکت هواپیمایی سنگاپور اعلام کرده که از طریق این سیستم تصمیم دارد "فرایند کار خلبان" را تسهیل کند. این شرکت هواپیمایی در سال 2015 نیز به دنبال استفاده از سیستم هایی مشابه بود. برای مثال از دو برنامه سفارشی برای پیگیری مسائل مرتبط با پرواز استفاده می کرد که به ردیابی پروازها می پرداخت و هویت مساران را نیز تایید دو مرحله ای می کرد.

اما به نظر می رسد برنامه های جدید پروازهای سنگاپور، دقیق تر خواهد بود و شامل مواردی مثل تکنولوژی های پیچیده تشخیص آب و هوا می شود. سخنگوی ارشد شرکت هواپیمایی سنگاپور در این خصوص می گوید: "خلبانان موجوداتی عادی هستند و اگر شما یک روش عملیاتی استاندارد نداشته باشید، روند پرواز می تواند برای خلبانها بسیار سخت باشد."

خلبانان سنگاپوری به آیپد مجهز می شوند / از کنترل آب و هوا تا برقراری ارتباط با دیگر تیم های پروازی

این برنامه برای همراهی و کمک به خلبانان طراحی شده است و با تعداد زیادی از به روز رسانی ها نیز همراه است. در یک نگاه کلی، یک خلبان می تواند به راحتی تعیین کند که چه هواپیمایی در حال پرواز است، نوع هواپیما و انواع کلاس های مسافران را نیز ببیند. ویژگی های دیگر شامل گزینه ای برای به اشتراک گذاشتن پرواز های آینده با یک کادر پروازی مشخص است. و کاربر می تواند حتی فهرست های دیگر خلبان ها را مشاهده کند.

همانطور که این برنامه اقدام به ارائه اطلاعاتی مانند مسیریابی، پیش بینی آب و هوا و سوخت می کند، اپل می تواند مثل یک ماشین حساب، وضعیت مسیر، نرخ سوخت و مواردی مشابه را ارزیابی کند. جالب است بدانید شرکت هواپیمایی سنگاپور تنها  و نخستین شرکت هواپیمایی نیست که از اپل برای کابین های خود استفاده می کند، شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز نیز از برنامه ای مشابه در اوایل سال جاری استفاده کرد.

به نظر شما ممکن است اندروید نیز برای تصاحب بخشی از سهام بازار وارد عمل شود؟

 

نظرات بینندگان