arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷

آیت‌الله جنتی: اگر نیروی انتظامی نبود، کار براندازان در دی ماه ۹۶ عملی می‌شد

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان با اشاره به آشوب‌های دی سال گذشته گفت: تلاش‌های نیروی انتظامی توانست این غائله را جمع و با آشوب‌طلبان برخورد کند تا اوضاع به امنیت، آرامش و ثبات برسد.اگر خدمات نیروی انتظامی نبود، کارِ براندازان و آشوب‌طلبان عملی می‌شد اما در درجه اول به لطف خداوند متعال، و در درجه بعدی نیروی انتظامی نیز به عنوان ابزار مقدرات الهی که جزء نیروهای الهی هستند، نگذاشت چنین اتفاقی روی دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دبیر شورای نگهبان با اشاره به حوادث دی ماه ۹۶ گفت: تلاش‌های نیروی انتظامی توانست این غائله را جمع و با آشوب‌طلبان برخورد کند تا اوضاع به امنیت، آرامش و ثبات برسد.

به گزارش شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان در دیدار سردار اشتری و تعدادی از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی ضمن تبریک میلاد فرخنده و مسعود پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) گفت: نیروی انتظامی دارای ویژگی‌های خاصی است و مردم و نیروی انتظامی همیشه و در هر لحظه و در هر مکانی با یکدیگر تعامل دارند و نیروی انتظامی هم در همه حال آماده‌ی خدمت‌رسانی به مردم است.

وی افزود: نیروی انتظامی مسئولیت بسیار مهمی در زمینه‌ی ایجاد امنیت از جمله امنیت مالی، جانی و اخلاقی دارد و در این زمینه کار نیروی انتظامی بسیار سنگین و حساس است و معتقدم، مردم با دیدن عملکرد و زحمات این نیرو از آن رضایت زیادی دارند.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: کارهایی که نیروی انتظامی انجام می‌دهد نیاز به نیروی انسانی و امکانات ملی فراوانی دارد و مردم اطلاع کاملی از خدمات نیروی انتظامی ندارند، به همین جهت آنطور که شایسته است از این نیروی خدوم قدردانی نمی‌شود.

وی با اشاره به آیه ۳۳ سوره مائده ادامه داد: برقراری امنیت در اسلام دارای اهمیت زیادی است؛ چنانچه افرادی، امنیت جامعه را به خطر بیندازند، طبق این آیه‌ی شریفه به مثابه این است که با خدا و پیغمبر (ص) جنگ می‌کنند و بدترین مجازات‌ها نیز برای افرادی که فساد می‌کنند و یا امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند، تعیین شده است.

جنتی افزود: اگر در یک جامعه امنیت نباشد، آسایشی وجود نخواهد داشت تا مردم بتوانند کار خود را به موقع و بدون دغدغه انجام دهند؛ چرا که هر لحظه جان، مال و ناموس در خطر خواهد بود.

دبیر شورای نگهبان ضمن تقدیر و تشکر از برقراری امنیت و تلاش‌های صادقانه نیروی انتظامی گفت: با وجود مشکلات فراوانی که نیروی انتظامی در مسیر برقراری نظم و امنیت دارد، عملکردش بسیار خوب و کاملاً رضایت‌بخش است.

دبیر شورای نگهبان بر تقویت بُعد معنوی در پرسنل نیروی انتظامی تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه کارهای نیروی انتظامی در مسیر خدمت به مردم است، بُعد معنوی و رضایت خدا در آن پر رنگ است و کارکنان این نیرو با توجه به اجر دنیوی و اخروی، باید با انگیزه‌ی الهی فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بُعد معنوی تقویت شود، کیفیت و کمیت کار بالا می‌رود و هیچ‌وقت دلسردی پیش نخواهد آمد.

جنتی به کمک‌های نیروی انتظامی در مواقع برگزاری انتخابات اشاره کرد و ضمن تشکر از این نوع خدمات و همکاری‌ها گفت: یکی از مراجعی که برای احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از آنها استعلام می‌گیریم نیروی انتظامی است و این استعلام‌ها کمک شایانی به ما می‌کند و در زمینه‌ی حفظ امنیت شعبات رأی‌گیری که در روز انتخابات به عهده‌ی شماست، حقاً و انصافاً کارتان را خیلی خوب و به نحو احسن انجام می‌دهید تا انتخابات بدون مشکل برگزار شود.

دبیر شورای نگهبان به لزوم ارائه گزارش عملکرد نیروی انتظامی تأکید کرد و افزود: لازم است در رسانه‌ی ملی و در نماز جمعه‌های سراسر کشور گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی ارائه شود تا مردم متوجه شوند که امنیت و آسایشی که دارند مرهون خدمات چه کسانی است.

جنتی ادامه داد: نیروی انتظامی در سرما و گرما به صورت شبانه‌روز در جای‌جای کشور به منظور برقراری امنیت حضور دارند و مشغول خدمات‌رسانی به انقلاب اسلامی و مردم می‌باشند و در این زمینه خدمات نیروی انتظامی بی‌نظیر است.

وی با اشاره به آشوب‌های دی سال گذشته اظهار داشت: تلاش‌های نیروی انتظامی توانست این غائله را جمع و با آشوب‌طلبان برخورد کند تا اوضاع به امنیت، آرامش و ثبات برسد.

جنتی در پایان گفت: اگر خدمات نیروی انتظامی نبود، کارِ براندازان و آشوب‌طلبان عملی می‌شد اما در درجه اول به لطف خداوند متعال، و در درجه بعدی نیروی انتظامی نیز به عنوان ابزار مقدرات الهی که جزء نیروهای الهی هستند، نگذاشت چنین اتفاقی روی دهد.

سردار اشتری و تعدادی از فرماندهان ارشد نیروی انتظامی در ابتدای این دیدار گزارش جامعی درباره‌ی عملکرد نیروی انتظامی ارائه کردند.

نظرات بینندگان