arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۸ - ۳۰ آبان ۱۳۹۷

نقرس چیست و چگونه درمان می شود؟

بیماری نقرس از بیماری های رایج در جوامع شهری یا مناطقی است که عادت دارند بیش از سبزیجات گوشت مصرف کنند. اما نقرس چیست و چگونه می توان از آن پیشگیری کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نقرس چیست

بیماری نقرس از بیماری های رایج در جوامع شهری یا مناطقی است که عادت دارند بیش از سبزیجات گوشت مصرف کنند. اما نقرس چیست، چگونه می توان این بیماری را شناسایی و از آن پیشگیری کرد؟

بیماری نقرس از جمله مشکلاتی است که اغلب به واسطه افراط در مصرف گوشت قرمز رخ می دهد. برای شناسایی نقرس نیازی به تلاش زیادی نیست چرا که نقرس معمولا خود را با درد و فشار در مفاصل و البته تورم شدید نشان می دهد تا جایی که برخی بیماران تصور می کنند دچار شکستگی یا ترک خوردگی استخوانها شده اند.

مواد غذایی موثر بر ایجاد نقرس چیست

نکته منفی تر ماجرا این است که در اغلب موارد نقرس می تواند منجر به بروز سنگ کلیه یا مشکلاتی مشابه نیز شود. رایج ترین مفاصلی که توسط نقرس درگیر می شوند مفاصل پا هستند.اغلب بیماران بعد از مدتی از ابتلابه نقرس درد شدیدی را در انگشت ها یا کف پای خود حس می کنند. دردی که می تواند با التهاب و قرمزی همراه شود. گاهی این درد به حدی شدید می شود که بیمار نمی تواند حتی پای خود را روی زمین بگذارد.

چگونه می توان نقرس را کنترل کرد؟

متاسفانه بخشی از علت ابتلا به نقرس به موارد ژنتیکی مرتبط است اما بخشی از آن نیز به خود بیمار بستگی دارد. شما می توانید نقرس را با برخی از روشها و تکنیک ها مثل رژیم غذایی سالم کنترل کنید.

مواد غذایی موثر بر رفع نقرس چیست

یکی از مهم ترین نکاتی که باید رعایت کنید این است که مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانید. سعی کنید وزن خود را کم کنید و اندک اندک تمرینات ورزشی را به زندگی روزمره خود اضافه کنید.

اما دشمن درجه اول نقرس چیست ؟ در سالادهای خود حتما از آبلیمو استفاده کنید چرا که دشمن اصلی و درجه یک نقرس است. مصرف نمک را کاهش دهید و سعی کنید چای خود را کمرنگ تر از گذشته بنوشید. غذاهای چرب و ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنید و به جای تنقلات میوه بخورید.

 

نظرات بینندگان