arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۷

ترامپ: آمریکا در مذاکرات "بسیار قوی" صلح در افغانستان است/ شاید به افغانستان سفر کنم

رئیس جمهوری آمریکا گفته است که ایالات متحده در "مذاکرات صلحی بسیار قوی" در افغانستان است اما به این مساله اذعان کرده که نمی‌داند این مذاکرات موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیام روز شکرگزاری برای نیروهای ارتش آمریکا در افغانستان گفت: فی‌الواقع فکر می‌کنم که مردم افغانستان از جنگ خسته شده‌اند. ما از صلح صحبت می‌کنیم و انتظار داریم اتفاق بیفتد. ما مذاکراتی داریم که در جریان است. نمی‌دانم که این مذاکرات موفقیت آمیز هستند یا شاید هم نباشند. چه کسی می‌داند؟ شاید باشد شاید هم نباشد!

ترامپ به این مساله هم اشاره کرد که شاید به افغانستان سفر کند؛ وی در دو سال ریاست جمهوری خود تاکنون به این کشور جنگ زده سفر نکرده است.

وی در ویدئوکنفرانسی برای سربازان آمریکایی در افغانستان همچنین گفت: درحالیکه شما در افغانستان هستید، نیروهای آمریکایی در مرز جنوبی با مکزیک به تامین امنیت و حفاظت می‌پردازند. ما در حال حاضر مرز بسیار قدرتمندی داریم. ما دیوار قدیمی را در هم شکستیم و سیم خاردار کشیده‌ایم. هیچکس نمی‌تواند از اینها عبور کند. این چیزی است که شما و خانواده‌هایتان می‌خواهید. به همین دلیل است که ما می‌جنگیم. ما برای مرزها و برای کشورمان می‌جنگیم.

ترامپ پس از آن این صحبت‌ها را مطرح کرده که زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان با رهبران طالبان در دفتر سیاسی آنها در قطر برای دومین بار در ماه گذشته میلادی دیدار کرد.

خلیل‌زاد روز یکشنبه گفت که امیدوار است تا ۲۰ آوریل سال آتی میلادی به توافق صلحی با طالبان برسد که با ضرب‌الاجل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان همزمانی دارد.

طالبان گفته که این نشست سه روزه با فرستاده ویژه آمریکا در افغانستان به جایی نرسید و آنها ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی آمریکا برای پایان مذاکرات صلح را نپذیرفته‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان