arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۲۷۷۶
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷

تیتر رسانه‌های عربی در واکنش به سخنان امروز روحانی: آمادگی ایران برای دفاع از عربستان

اسپوتنیک عربی نوشت که رئیس جمهور ایران با انتقاد از باج دهی کشورهای اسلامی به غرب و اعلام آمادگی برای حمایت از منافع عربستان گفت: اختلافات با آمریکا بسیار قدیمی است و کشورهای غربی خواهان این هستند که دیگر کشورها از آنان تبعیت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس‌جمهور ایران صبح امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی سخنرانی کرد که این سخنرانی بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشت.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به این‌که مسلمانان امروز باید دست یکدیگر را بگیرند گفت: بیگانه اتکایی از بزرگترین اشتباهات تاریخ است. ما حاضریم با تمام توان از منافع مردم عربستان در برابر تروریسم و ابرقدرتان دفاع کنیم؛ به آنها هم اهانت نمی‌کنیم. زیرا آنها را برادر خود می‌دانیم.

پایگاه خبری سی ان ان عربی در این باره نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران اعلام کرد که ما حاضریم تا از منافع مردم عربستان در برابر تروریسم و ابرقدرتان دفاع کنیم همانطور که به مردم عراق، سوریه و افغانستان کمک کردیم.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت که رئیس جمهور ایران گفت: کاش حادثه استانبول رخ نمی داد زیرا این حادثه مایه شرمساری امت اسلامی است و کاش ملت یمن روزانه از سوی عربستان بمباران نمی شد.

پایگاه خبری لوما نیوز نیز نوشت: پیام مهم رئیس جمهور ایران به عربستان.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: روحانی با اشاره به اینکه ای کاش حادثه استانبول و قتل خاشقجی رخ نمی داد اعلام کرد که ایران آماده دفاع از منافع عربستان است همانطور که به عراق ، سوریه ، یمن و افغانستان کمک کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک عربی نیز در این راستا نوشت که رئیس جمهور ایران با انتقاد از باج دهی کشورهای اسلامی به غرب و اعلام آمادگی برای حمایت از منافع عربستان گفت: اختلافات با آمریکا بسیار قدیمی است و کشورهای غربی خواهان این هستند که دیگر کشورها از آنان تبعیت کنند.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از حسن روحانی نوشت: اگر وحدت مشترک میان کشورهای اسلامی محقق شود پیروزی نصیب مسلمانان خواهد شد.

روزنامه مصری الوطن نیز در این باره نوشت: رئیس جمهور ایران اعلام کرد که ایران آماده دفاع از عربستان است و آمریکا به دنبال بردگی است.

این روزنامه در ادامه نوشت: حسن روحانی در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از باج دهی برخی کشورهای اسلامی به غربی ها گفت: چه چیزی از آمریکا می خواهید؟ ما آماده دفاع از عربستان هستیم همانطور که از عراق و افغانستان دفاع کردیم.

پایگاه خبری لبنان 24 نوشت: حسن روحانی تمام مسلمانان جهان را به اتحاد علیه آمریکا دعوت کرد.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: رئیس جمهور ایران با اشاره به معاملات تسلیحاتی میان عربستان و آمریکا اعلام کرد که تبعیت از غرب که رهبری آنرا آمریکا برعهده دارد خیانت به دین و نسل آینده منطقه به شمار می رود.

پایگاخ خبری میدل ایست نیز نوشت که حسن روحانی از مسلمانان جهان دعو کرد که بجای پهن کردن فرش های قرمز برای جنایتکاران در برابر آمریکا متحد شوند.

روزنامه العربی الجدید نیز در این باره نوشت: حسن روحانی با انتقاد از معاملات تسلیحاتی میان عربستان و آمریکا اعلام کرد که کشورش آماده دفاع از منافع عربستان در بابر تروریسم و ابرقدرت ها است همانطور که از سوریه، عراق ، یمن و افغانستان کمک کرده است.

این روزنامه در ادامه نوشت که حسن روحانی از جنگ هربستان علیه یمن و قتل جمال خاشقجی در استانبول انتقاد کرد.

پایگاه خبری خبر مصر نیز نوشت که حسن روحانی اعلام کرد که تهران عربستان را برادر مسلمان خود می داند و از سعودی ها می خواهم که از توطئه گران علیه جهان اسلام که به عربستان نیز توهین می کنند برحذر باشند.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: رئیس جمهور ایران اعلام کرد که وحدت میان مسلمانان تنها گزینه ای است که بوسیله آم می تواننند در بابر آمریکا و اسرائیل مقاومت کنند اما برخی خواهان تحقق این امر نیستند.

پایگاه خبری النشره نیز در این باره نوشت : حسن روحانی اعلام کرد که ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عربستان احترام نمی گذارد و ما نمی دانیم که چرا هربستان این ذلت و اهانت را می پذیرد.

این پایگاه ادامه داد که رئیس جمهور ایران اعلام کرد که کشور ش آماده دفاع از منافع عربستان است.

پایگاه خبری العهد لبنان نوشت که حسن روحانی رئیس جمهور ایران در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با اشاره به اختلافات دیرینه با آمریکا اعلام کرد که مسلمانان از ائتلاف هایی که علیه انان تشکیل می شود نمی ترسند و بدون شک در نهایت پیروز خواهند شد.

روزنامه مصری الیوم السابع نیز نوشت که حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران تمام مسلمانان جهان را به اتحاد علیه آمریکا دعوت کرد و اعلام کرد که کشورش حاضر است از عربستان در برابر تروریست ها و ابرقدرت ها حمایت کند و در مقابل آن 450 میلیارد دلار نمی خواهد.

براسا این گزارش دیگر رسانه های عربی مانند العراق نت، مصراوی و المصریون به سخنان امروز حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی پرداختند.

حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد:‌ امروز ما مسلمانان باید دست همدیگر را بگیریم. بیگانه اتکایی یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخی است. ۴۵۰ میلیارد دلار هدیه دادید تا امنیت شما تضمین شد؟ ۱۱۰ میلیارد دلار اسلحه خریدید تا امنیت شما تضمین شود؟ در مقابل آقایی که آنها را تاراج کرد چه گفت؟ گفت، شیر این گاو شیرده را می‌بریم. گفت. اگر ما نباشیم شما دو هفته هم امنیت ندارید.

وی ادامه داد:‌ لااقل احترام ظاهری را از ارباب بخواهید و توهین‌های مستمر را نپذیرید شما چه نیازی به آمریکا دارید که منابع خود را به آنها هدیه می‌کنید. چه کسی دشمن شما است. ما حاضریم با تمام توان از منافع مردم عربستان در برابر تروریسم و ابرقدرتان دفاع کنیم همانطور که به مردم عراق، سوریه و افغانستان کمک کردیم. از شما هم ۴۵۰ میلیارد دلار نمی‌خواهیم و اهانت هم نمی‌کنیم. شما را برادر می‌دانیم. ما ملت‌های منطقه، مردم مکه و مدینه را برادر خود می‌دانیم. از سخن ناحقی که در گوش شما کرده‌اند نترسید. اسلام‌ و ایران هراس ندارند؛ از ابرقدرتها و جانیان بترسید ما برادر شما و در کنار شما هستیم.

وی با بیان این که برای ما بسیار رنج آور است که جنایاتی رخ می‌دهد به نام مسلمانان بیان کرد: متاسفیم مسلمانان به دست کسانی کشته می شوند که ادعای دین دارند. ای کاش حادثه استانبول رخ نمی‌داد. ای کاش انسانی قطعه قطعه نمی‌شد. ما هیچ وقت نمی‌خواستیم مسلمانی دست به جنایت بزند. این موجب شرم ما مسلمانان است که شما مردم فقیر یمن را بمباران می‌کنید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
28
10
ما تو کار خودمون موندیم و ۷۰ درصد گرسنه و تورم ۱۲۰ درصد و ۴۰ درصد بیکار و گرانی دویست درصدی کالاها ظرف ۶ ماه و وووو
پاسخ ها
اکسیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
دوست عزیز ! این نشانه شناخت درست روحانی بود. بسیار عالی بوده حرفای ایشان در اوضاع کنونی . این یک تیر زهر آلود جنگ ذوانی بود ب قلب ترامپ ،نتانیاهو ،و بن سلمان . دارای انعکاس مثبت در منطقه است . حتی این حرف در کم کردن تنش اقتصادی هم موثره . من کیف کردم از حرفهائی ک تیرهای زیادی ب نقاط حساس ترامپ و بن سلمان زد.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
از فضا آمار ندید اینجا آمریکا نیست که 70% گرسنه داشته باشه جوری که تو یک روز برای یکم تخفیف فروشگاه‌ها رو غارت کنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
تو اگه نمیدونی بدون اون یه کم تخفیف نیست تو اگه بهترین کالا ها رو با ۹۰ درصد تخفیف بدن خودت رو جر میدی واز رو همه چی رد میشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
باز به اونا ۹۰ درصد تخفیف میدن.
به تو چی میدن که برا تخریب هموطنت و دفاع از کشوری که هموطناتو تو تحریم و فشار قرار داده خودت رو جر میدی و از رو همچی رد میشی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
اولا: قرار نیست که از سفره شما برداره بده به عربستان. زندگی الان سخت شده اما همکاری نظامی با عربستان در واقع می تواند هم یک منبع مالی برای ایران باشد و هم منافع امنیتی برای عربستان داشته باشد. و این یعنی ثبات منطقه. ثانیا، آقای روحانی با این حرفها قدرت منطقه ای ایران را به رخ دنیا کشید و ضعف آمریکا و هم پیمانان عربش را به آن‌ها یادآوری کرد.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
2
32
سلام.
بسیاردر این مو قعیت حساس سیاسی . وافکار و جنگ روانی در ممالک اسلامی .
این سخنان به جا و ارزشمند و واجب و حیاتی بود باید ازتمام ظریفیت تنش زدای و ایران هراسی
که امریکا راه انداخته . عملا و کلامی استفاده نمود
امیدوار اقای ریس جمهور در مقابل اختلاس گران
داخلی و حقوق بگیران نجومی در مقابل بیکاری و معیشت سخت مردم ایران . عملا و کلامی انجام وظیفه نماید . قطعا خخشنودی خدا . و موفقیت . ونفوذ درون قلب و عاقبت به خیری . هدیه مسیر ایشان خواهد شد
باحترام
مهدی
|
-
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
23
4
کل اگر طبیب بود درد خود درمان میکرد تمام مشکلات ما از همدستی اعراب با آمریکا هست و ما نه نیازی به عربستان و آمریکا نداریم تکیه به ظرفیت داخلی منهای اختلاسگران و دزدان بیت المال کافی هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
16
4
فرمودند اول همسایه بعد خودت . حالا اینا سبقت گرفتند و می گند اول همسایه بعد هم همسایه بعد هم همسایهٔ همسایه . بعد ما میگیم عزیز یه کمی هم به بچه گشنه من بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
اقاااا این سیاست روحانی هست که این حرف رو میزنه و الا اگر نیروهای ما برای دفاع از عربستان برند اول سر بن سلمان رو غنیمت و هدیه مبارند. هیچ وقت ما دوست عربیتان نیستیم . اما زدن این خرفا الان لازمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
1
0
درود برروحانی الحق که حلال زاده ای بهترین راه برای انسجام جهان اسلام گفتگوی تمدن اسلامی است شروع کن شبح اعتدال
hossein
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
ازاینور ما از منافع عربستان دفاع میکنیم از اون ور یمن با موشک منافع عربستان رو هدف قرار میده .وترامپ هم گاو شیرده رو میدوشه .عربستان هم ایران رو ترووریست مینامه وروحانی به مردم یمن پشت میکنه.
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
1
0
درود بسیار سخنان عالی باارزش وچند جانبه بود بی بی سی امروز ازشدت خشم میخواست دیوانه شود
صمد جباری
|
Turkey
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
سیاست درست و پخته به این میگویند. نه اونهایی که بساط حمله به سفارت عربستان را برنامه ریزی کردند. و عوض یک دلار خسارت دهها برابر جریمه دادیم. حمله به سفارت انگلیس ملعون هم همینطور.خداکند که قدری پخته تر به دنیا نگاه کنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
3
4
این تحقیر کردن دشمن است و تحریک مردم عربستان و منطقه ودرواقع یک تلنگر زیبا است
زیباترین مطالب ممکن
تشکر
سید شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
1
1
مشکلات که هست ؛البته بوجود اوردند،چهار سال اول دولت نشان داد که تدبیر و امید بیراهه نیست؛تیرهای زهراگین دیوانه ای چو ترامپ و عمر سعدی چون بن سلمان حرمله صفت که خلق کودکان یمنی عرب تبار را پاره می کند؛مارا نیز بسیار بیشتر نشانه رفته و اگر نبود سپاه سبز پوش ابی عبدالله و ارتش نامی اسلام معلوم نبود با بجه ها و نوامیس ما چه می کردند.بله شرایط سخت است و همه نگران اینده اما باید امید را دوباره زنده کرد.ترامپ و یارانش نیز دیری نخواهد پایید که به سیاه چال تاریخ خواهند رفت و روز روشن اشکار خواهد شد.یادمان باشد عمر سعد نیز روز روشن خدا را انکار کرد اما هزار و چهار صد سال گذشت و امام شهیدمان هزاران خورشید را دنیا نمایان ساخت.سخنان بزرگ مردی چون حسن روحانی ادامه سیره نبوت و پیامبر اعظم خداست .مگر پیام پیامبر بزرگ ما غیر از این بوده وهست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
1
0
ما میتونیم بدون شرط و شروط با عربستان پیمان صدسال تضمین برای عدم حمله ی نظامی به آن کشور داشته باشیم، حتی فراتر از آن همین چیزی که آقای رئیس جمهور گفتند؛ ما حتی حاضریم از شما پشتیبانی کنیم.
هنوز هم سعودی ها علاقه دارند نفت شان را تنها با دلار مبادله کنند و همین دلار را هم تنها در امریکا سرمایه گذاری کنند؟ واقعاً این تحقیر همه ی مسلمانان نیست؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
ما میتونیم بدون شرط و شروط با عربستان پیمان صدسال تضمین برای عدم حمله ی نظامی به آن کشور داشته باشیم، حتی فراتر از آن همین چیزی که آقای رئیس جمهور گفتند؛ ما حتی حاضریم از شما پشتیبانی کنیم.
هنوز هم سعودی ها علاقه دارند نفت شان را تنها با دلار مبادله کنند و همین دلار را هم تنها در امریکا سرمایه گذاری کنند؟ واقعاً این تحقیر همه ی مسلمانان نیست؟!
حمیدرضا صنیعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
1
با سلام به شما
سایت انتخاب اولین سایتی است که من هر روز برای کسب آخرین اخبار به آن مراجعه می کنم.
علیرغم محتوای ارزشمند سایت شما و نحوه عرضه آن که بسیار حرفه ای است، متاسفانه سایت شما از یک ادیتور یا مصحح زبان فارسی به شدت رنج می برد. اغلب اخبار منتشر شده اغلاط فاحش و بسیار زیاد املایی و انشایی دارد. به نحوی که مخاطب احساس یک سحل انگاری افراطی در این زمینه می کند.
برای سایت وزین و ارزشمندی مانند سایت انتخاب این سهل انگاری املائی نقطه ضعف بزرگی است. تعجب اینست که هزینه این کار نسبت به هزینه کل سایت بسیار ناچیز است و عمدتا به صورت فریلنس با بهترین ادیتورها می توان انجام داد.
براندازم
|
Germany
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
1
4
روحانی همین چندروز پیش گفت عربستان جنایت کرده حالا حامی عربستان میخواد بشه؟؟؟اگه عربستان جنایت کاره چرا میخواهید ازش حمایت کنید؟؟؟
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
سلام عزیزترینها. به نظر اینجانب. تا موقعی که جواب این سوال که هدف از افرینش جهان هستی چه بوده و ما که و چه هستیم ،را ندانیم ،وشعور خداوند متعال را کم بدانیم که این جهان را برای بهشت و جهنم درست کرده .در جهل و جهالت و دشمن پنداری و ظاهر افریده ها گیر کردیم .
لطفا بیاییم فکر کنیم.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
هدف روحانی به نظر من ایجاد بیداری در مردم عربستان بود تا یه جورایی اون هارو علیه نظام سعودی به صف کنه
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
0
0
سلام . ای عزیزان . چرا تفکر نمیکنیم. چرا مثل طلسم شدگان در طول این قرنها به خود شناسی نرسیده ایم. مگر نه اینکه ،هر کسی خودش را شناخت ،خدا را شناخته. چرا تفمر نمیکنیم . چرا میگزاریم دیگران بگویند فکر نکنید وگرنه میروید جهنم . مگر علی ع نگفت خودشناسی . پس چطور ما خودمان را نمیشناسیم ،انتظار داریم دیگران سوارمان نشوند. تفکر کنید . ای انسانها تفکر کنید .
حیدری فرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
0
صحبتهای بجا و عاقلانه و سیاست مدارانه ای بود و تو این شرایط باید تنش رو با کشورهای همسایه کم کرد حتی اگه بدباشن و خوشمون نیاد ازشون
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
1
آخه آدم حسابي ! يه ذره فكر كن و بعد حرف بزن، اصلا حكومت عربستان از ما ايرونيها خوشش نمي ياد، اون وقت انتظار داري كه تامين امنيت شون رو بدن به تو !!!!
نظرات بینندگان