arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۰۴۷
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

کبوتر پرشکسته را طلاق دادم تا با زنی ازدواج کنم که بچه دار شود/ حالا فهمیده ام با پسرعمویش رابطه دارد

مرد 35 ساله در حالی که ابراز امیدواری می کرد شاید روزنه ای برای بازگشت همسر سابقش به زندگی او پیدا شود ،سرگذشت خود را برای مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری پنجتن مشهد تعریف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرد 35 ساله در حالی که ابراز امیدواری می کرد شاید روزنه ای برای بازگشت همسر سابقش به زندگی او پیدا شود ،سرگذشت خود را برای مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری پنجتن مشهد تعریف کرد.

او گفت: تازه خدمت سربازی را به پایان رسانده بودم که شرایط زندگی در روستا برایم سخت شد به همین دلیل تصمیم گرفتم برای یافتن شغلی مناسب و آغاز زندگی عاشقانه به مشهد مهاجرت کنم. آن روزها به تازگی جشن عروسی من و «کبوتر» برگزار شده بود.

وقتی تصمیم ام را با همسرم درمیان گذاشتم او گفت درکنار تو تا اعماق بدبختی ها نیز پرواز می کنم! این گونه بود که با دلی مالامال از عشق چمدانم را بستم و وارد هیاهوی شهرنشینی شدم اگرچه زندگی در غربت برایم سخت بود اما عشق «کبوتر» به زندگی ام گرما می بخشید. خلاصه در یکی از هتل ها مشغول کار شدم و اوضاع اقتصادی ام رونق گرفت. سه سال از زندگی مشترکمان می گذشت که پزشکان وضعیت جسمانی کبوتر را برای بارداری مناسب ندانستند و بیان کردند که جانش در معرض خطر قرار می گیرد.

همسرم از این اتفاق بسیار غمگین بود و احساس گناه می کرد از سوی دیگر نیز کنایه های اطرافیان و سرزنش های مادرم که کبوتر مرا از پدر بودن محروم کرده است، روح او را آزرده خاطر می کرد تا این که پیشنهاد داد با زن دیگری ازدواج کنم.

من هم که از فشارهای روحی اطرافیانم خسته شده بودم تصمیم به ازدواج مجدد گرفتم و با یکی از بستگان شوهر خواهرم ازدواج کردم. او زنی مطلقه بود و در روستا زندگی می کرد و من فقط به امید داشتن فرزند بعد از پنج سال زندگی مشترک با «کبوتر»، او را به عقد خودم درآوردم و منزلی در شهر برایش اجاره کردم اما «جمیله» خیلی زود سرناسازگاری با کبوتر گذاشت و آزار و اذیت هایش شروع شد از طرفی جمیله باردار بود و من باید از او حمایت می کردم به همین دلیل بیشتر اوقاتم را در کنارش می گذراندم و هر آن چه را دوست داشت برایش فراهم می کردم.

در همین روزها بود که کبوتر با دلی شکسته و چشمانی گریان تقاضای طلاق داد و بدون دریافت حق و حقوقش از من جدا شد و نزد پدر و مادرش به روستا بازگشت. با وجود این نه تنها تغییری در رفتارهای زشت جمیله به وجود نیامد بلکه بداخلاقی ، پرخاشگری و فحاشی هایش هر روز بیشتر می شد تا جایی که وقتی شب از سرکار به خانه بازمی گشتم گویی وارد جهنم شدم. کار به جایی رسید که دیگر دو فرزندم نیز رودررو به من توهین می کردند و من محکوم به سکوت بودم تا این که روزی به طور اتفاقی و در کمال ناباوری متوجه پیامک ها و تماس های تلفنی نامتعارف جمیله با پسرعمویش شدم.

این درحالی بود که ما با یکدیگر رفت و آمد خانوادگی نیز داشتیم. دیگر نمی‌توانستم به راحتی از کنار این موضوع عبور کنم به همین دلیل از او خواستم تا حقیقت ماجرا را برایم بازگو کند. آن روز جمیله با بی شرمی نگاهش را به نگاهم دوخت و گفت در دوران مجردی عاشق پسرعمویش بوده و هیچ علاقه ای به من ندارد! همسرم ادامه داد: با اصرار خانواده اش مجبور به ازدواج با همسر اولش شده بعد از طلاق نیز به اجبار پدر و مادرش با من ازدواج کرده است. شنیدن این حرف ها بعد از 10 سال زندگی با او برایم غیرقابل تحمل بود به همین دلیل با فروش منزل مهریه اش را پرداختم و با گرفتن حضانت فرزندانم از او جدا شدم. حالا هم بعد از گذشت 15 سال دوباره با چمدان خالی از عشق به روستای زادگاهم بازگشتم...

منبع:روزنامه خراسان

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
2
11
درهر کاری اگر رضای خدا را در نظر نداشته باشی نتیجه خوبی ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
25
8
وقتی زنان روستایی چنین شدند دیگر چه انتظاری از زنان شهری دارید ؟! دوستی می گفت : به خواستگاری حدود 20 دختر رفته و وقتی صحبت به روابط قبل از ازدواج رسیده همه آنها گفتند که دارای روابط نامشروع در دوران مجردی بودند ! تازه خیلی هاشون ادعاشان می شده که نجیب و پاکدامن نیز هستند ! باورش سخته ! خدا بگم چی کار کنه این دانشگاهها را که خیلی از فسادها از آنجا شروع می شه ! نمی دونم چه کار باید کرد بعدا به ما می گن چرا زن نمی گیرید !
پاسخ ها
ناشناس
| Bolivia, Plurinational State of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
بنده خدا زن روستايي كه دانشگاه نرفته! قضيه پاكدامني دو طرف دارد . اين بخاطر بي عفتي و خيانت مردان هم هست وقتي مردها و پسر ها آزادند و به همسيرانشان تحت عنوان صيغه خيانت ميكنند بهتر از اين نميشود .
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
9
25
تو که اعتقادت اینه که فساد از دانشگاه شروع میشه همون زن نگیری و نسلت ادامه پیدا کنه هم برای خودت بهتره هم جامعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
واقعا شما فکر می کنی دانشگاه محل فساد نیست ؟! من خودم دانشگاه رفتم هم لیسانس و هم فوق لیسانس . به نظرم چون در کشور ما جاهیایی نظیر بیت اللطف در عهد صفوی و یا خانه عفاف وجود نداره که افراد بتوانند نیاز خود به مسایل جنسی را ارضا کنند میان دانشگاه . بهتون برنخوره همه اینطور نیستند ولی خیلی ها اینطورند میان دانشگاه که یا یک تیر دو نشون بزنند . هم فال و هم تماشا . ایکاش هم دانشگاهها تک جنسیتی می شد و هم خانه های عفاف راه می افتد که دانشگاه های ما به هر چیز شبیه نباشند بجر گاه دانش .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
3
27
مارو گرفتی_هر 20 نفر هم اینقدر صادق بودند که از روابط نامشروع دوران مجردیشون رک وپوست کنده به خواستگارشون(دوست شما)گفتند!!!!!!!!!! انسان نااهل هم در روستا هم در شهر وجود دارد_شما بهتره خودت به یک روانشناس نشان بدهی
جنبه های تراژیک زندگی روزمره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
6
14
بایدازهمین آقایان پرسیدخودشان پاک پاک اند؟بایدازهمین آقایان پرسیداین دختران توسط چه کسانی تر دامن شدند؟ شماکه به دنبال دختران دست نخورده هستید خودتان نیزاینگونه باشیدتادختران نیز پاک بمانند یک بام ودو هواکه نمی شود.جامعه ی مردسالار قرنهاست که زنان را به صورت کالا دیده است.
بپذیریدهمانگونه که شمابه عنوان یک انسان گذشته ای داشته ایدیک دخترهم گذشته ای داردمهم این است که بعداز ازدواج پای بندی وتعهدبه زندگی ازهردوطرف درزندگی نهادینه شود.
زندگی که بادروغ شروع شود به سرعت ازهم می پاشد درودبرزنان ودخترانی که باشجاعت راست می گویندتابعدمشکلات بیشترنشود.
ماباهمین نیت پاک بودن دودخترراواردخانواده مان کردیم که دیو شدند وهردوزندگی ازهم پاشید وباکمال پررویی کل حق وحقوق شان راوشایدبیشزازآن گرفتندوالان سرمایه ای دارند وبا آن زندگی می کنند خیلی هم راحت وآزادندبه قول خودشان مگرماآشپزیم؟ولی دخترانی راسراغ دارم که نتوانستندیک سکه ازمهرشان رابگیرند زیراپس ازچندبارکشمکش ودادگاه رفتن ازخیرمهریه شان گذشتن.
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
چرا پرسش انکاری می‌کنی؟ از کجا می‌دونی خود این آقا پاک نیست؟ اتفاقا من خیلی زیاد می‌شناسم پسرایی رو که پاک پاک موندن توی مجردی و الان دنبال همسر هستن!
پس گردن مردها و مردسالاری ننداز اشتباهات یک عده رو
اشتباه هرکس گردن خودشه! چه مرد چه زن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
شما می گی گذشته مهم نیست مهم پس از ازدواجه ! آیا واقعا آدم ها را می توان از گذشته شون جدا کرد و یه هول و ولا آورد و انداخت تو ازدواج و بعد آن . آدم ها حال و آینده شان دنباله طبیعی همان گذشته شان است .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
1
8
خودکرده را تدبیر نبست. تو که کبوتر رو عاشقانه دوست داشتی نباید بخاطر حرف دیگران برا بچه دار شدن ازدواج مجدد میکردی. باید با عشق زندگی میکردی. دیدی که بچه هم جای عشق رو نمیگیره. مگه تحت هر شرایطی ادم باید بچه داشته باشه؟ الان زندگی این بچه هات چی میشه که تو کودکی شدن بچه ی طلاق؟ با کارت هم کبوتر رو نابود کردی هم این بچه هات رو . خودت رو همچنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Bolivia, Plurinational State of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
انصافا اگر دوست داشتي نبايد طلاق ميدادي . دلش را شكستي مگر همسر اگر بچه نداشته باشد ديگر آدم نيست؟ كبوتر خانم ديگر نبايد خودش را به دام تو وآن دو تحفه ات بياندازد.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
2
6
برو دنبالش ، انشالله پیداش میکنی.
جنبه های تراژیک زندگی روزمره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
0
جناب سید :مدیری که ازهردری واردمی شودتادختر پاکی راآلوده کند ازمرد ومردسالاری نیست؟ بعدازماه ها کارفرساینده درکمال خلوص تا ارباب رجوع راضی باشند جناب رئیس برایشان توبیخ نامه می گذارنددرسایت یک اداره ی کلیدی که مراجعینش همه افرادتحصیل کرده هستندوباسایت مربوطه سروکاردارندو قصدشان درهم شکستن این دختراست وبعدمرتب به اطاق ایشان سرمی زنندتا احوالات روحی اوراچک کنند که ببینندتغییری دراوحاصل شده؟این مرد ومردسالاری نیست؟ واما ازآنجا که این دختربه درگاه خدامتوسل می شوددست غیب خدا آن مدیر راجا به جا می کند امالابی داردوبه جای بهتری می رودکه درراستای همان اداره است ودختربازنگران .هر6ماه قراردادها لغویاتمدیدمی شودزیرایک بارهم برای بستن قراردادزجرکش شان کرده انداما دخترتصمیمش راگرفته که اقساط بانک ها که تمام شدکارش رارها کندولی انسانی درهم شکسته وپریشان که بیماری اعصاب گرفته است راچطورمی شوددرمان کرد؟
خودمان رافریب ندهیم مردسالاری وزورگویی های آشکاروپنهان برای به بیراهه کشاندن دختران وزنان متاسفانه زنانی رادراین برهه به ظهوررساندکه جای بسی سئوال دارد.
می مانندزنان ودخترانی که جز خدا واصالت خانواده گی کسی وچیزی ندارند.
ضمناً قصدبنده انکاراحدی نیست که پاکان راناپاک جلوه دهم قطعاً انسانهای پاک درهمه جوامع حضوری موثر دارند. شهری یاروستایی بودن نیز دراین موضوع دخیل نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
1
باید در هر اداره نهادی موظف به بررسی شکایات آزار جنسی باشد. در کشور به اسم حیا و عفاف هر بحثی و افشاگری و شکایتی از مزاحمت های جنسی را حرمت قائل هستند و مدیران و روسا و ذی نفوذان به راحتی در این شرایط قربانی می گیرند.
گندمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
1
نباید بی دلیل ؛ بدون شناخت و بی اطلاع قضاوت ؛ و یا دیگران را متهم کرد .
هر کسی در منطق تربیتی و شخصیت خودش سیر خواهد کرد که این قابل تعمیم و یا تسری به دیگران نخواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
2
بخاطر حرف مردم ؟؟؟؟؟؟؟؟ پس حالا بخور که نوش جونت اون بیچاره حق و حقوقشو نخواست. تو اگه شرف داشتی خودت حف و حقوقشو بدون درخواست اون بهش میدادی. خدا از ادم بیشرف نمیگذره. حالا صبر کن این اول کاره. هنوز کار خدا باهات تموم نشده
نظرات بینندگان