arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷

لاریجانی: معامله قلابی قرن در منطقه شکل نمی گیرد

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ایران پای مقاومت ایستاده است، گفت: مقابل رژیم اسرائیل خواهیم ایستاد و نمی گذاریم به منطقه مسلط و معامله قلابی قرن در منطقه شکل بگیرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لاریجانی: معامله قلابی قرن در منطقه شکل نمی گیردعلی لاریجانی دوشنبه شب در مراسم اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با تجلیل از مسئولان برگزار کننده این کنفرانس اظهار داشت: نکته مهمی که درحال حاضر با آن مواجه هستیم، تحرکاتی در منطقه و در بین کشورهای مهم اسلامی است که باید ماهیت آن را شناخت.
وی با طرح این سوال که این تحرکات چه خصوصیاتی دارد، افزود: یکی از خصوصیات این تحرکات بهم ریختگی امنیتی درمنطقه است که برخی به عمق این ناامنی در مناطق اسلامی دامن زده اند که ریشه در اختلاف سنی و شیعه ندارد.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث عراق، سوریه و افغانستان یادآور شد: مگر در این کشورها سنی و شیعه زندگی نمی کردند. به هرحال نشانه عمده این اتفاقات ایجاد ناامنی و به هم ریختگی امنیتی درمنطقه است.
لاریجانی نکته دوم در تحرکات منطقه را خلق جریانات تندرو و تروریستی دانست و گفت: مشخص است که این موارد را کجا درست می کنند. در حالی که آنها داعیه خلافت دارند، نتیجه آن خونریزی زیاد و استهلاک انرژی کشورهای اسلامی است.
وی با اشاره به مسابقه تسلیحاتی در منطقه خاطرنشان کرد: حجم زیادی سلاح درحال وارد شدن به منطقه است. این طبیعی نیست زیرا امنیت منطقه آنقدر نیاز به سلاح ندارد.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای بسیار کوچک هستند که سه برابر گستره خود سلاح خریداری می‌کنند، روشن است که این کشورها قدرت استفاده از آن را ندارند.
لاریجانی ادامه داد : یک بعد منافع آمریکا در منطقه این است که نوعی سرقت با پوشش دیگر از منابع کشورهای خاورمیانه انجام دهد. 
وی به سخنان ترامپ در خصوص یمن اشاره کرد و اظهار داشت: سخنان رییس جمهوری آمریکا ماهیت این کشور را به خوبی نشان می دهد، ترامپ خیلی صریح می گوید ما نمی توانیم مقابل کشوری که در یمن دست به جنایت می زند بگیریم چون به ما پول می دهد.
رییس مجلس شورای اسلامی در توضیح انگیزه توزیع سلاح در منطقه گفت: این اقدام تنها باعث ایجاد آشفتگی بیشتر در منطقه می شود.
لاریجانی به ایجاد صف کشی در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: آرایش جدیدی در منطقه درحال شکل گیری است که این امر طبیعی نیست،
کشورهایی در منطقه هستند که مردم و سیاستمدارانشان می دانند که دشمن جدیدی به نام رژیم اسرائیل در این منطقه وجود دارد اما آن را به حال خود رها کرده اند. 
وی با طرح این سوال که ماهیت این اتفاقات چیست، گفت: مثلاً ایران و عربستان با هم اختلاف دارند، بنابراین آرایش تغییر کرده و باعث ورود سلاح به منطقه شده و ناامنی در منطقه به وجود آمده است.
لاریجانی ادامه داد: ایران چه اختلافی با عربستان، امارات یا دیگر کشورهای منطقه دارد، مسئله ما این موارد نیست، ما کار به آنها نداریم. اگر با سعودی ها مخالفیم به دلیل رفتار عجیب و غریب و جنایتکارانه آنها در یمن است وگرنه ما با آن ها مشکلی نداریم. آنها یک کشور اسلامی هستند.
این خبر در حال تکمیل است

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
معامله قرن به تو چه؟تو جلوی گران شدن ارزاق مردم را بگیر
نظرات بینندگان