arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۳۵۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۷

عربستان سعودی 500 میلیون دلار وام به تونس می دهد

منابع خبری روز چهارشنبه گزارش دادند که در پی سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به تونس، عربستان سعودی 500 میلیون دلار وام به این کشور اعطا خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک منبع به این خبرگزاری گفت: در چارچوب توافق های اقتصادی که در سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به تونس صورت گرفت، عربستان سعودی 500 میلیون دلار به تونس وام با بهره بسیار کم اعطا خواهد کرد.
این منبع به رویترز گفته است: طی روزهای آینده خبر اعطای این وام منتشر خواهد شد.
در همین حال «نورالدین بن تیشه» مشاور سیاسی رئیس جمهوری تونس به تلویزیون دولتی این کشور گفت: در سفر ولیعهد سعودی مجموعه از توافق های اقتصادی بسیار مهم صورت گرفت از جمله دریافت وام با بهره کم که به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که به منظور بهبود وجهه خود و کشورش و عادی نشان دادن اوضاع در این کشور طی روزهای گذشته سفرهایی به چند کشور منطقه انجام داد، روز سه شنبه وارد تونس شد.
اعلام خبر سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به تونس موجی از اعتراض ها را در روزهای گذشته در این کشور به همراه داشت؛ روزنامه نگاران، فعالان و شهروندان تونسی با اعتراض به ورود بن سلمان به این کشور اعلام کردند که خاک تونس نباید به جنایت های او آلوده و بر جنایت وی در قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار و منتقد خاندان سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول به عنوان اقدامی علیه آزادی بیان و حقوق بشر سرپوش گذاشته شود.
کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ویژه در توئیتر نیز با هشتگ های #لا _اهلا_ولا_سهلا #زیاره_المنشار_عار ، تصمیم بن سلمان برای انجام سفرهای خارجی را شرم آور خواندند و در جریان اعتراض های خود بن سلمان را «أبو منشار» (پدر اره) و «السفاح» (خونریز) خطاب کردند.
در دوران ولیعهدی بن سلمان ،عربستان با بحران های متعدد حقوق بشری مواجه بوده است، در این دوران تعداد کشته ها و زخمی های تجاوز به یمن به صورت چشمگیر افزایش یافت و همچنین بسیاری از فعالان مدنی مخالف بازداشت یا به قتل رسیده اند که مهم ترین آنها «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی است که به طرز فجیعی با دستور تیم اعزامی از سوی ولیعهد در استانبول کشته شد این در حالی است که در 50 روز گذشته از قتل خاشقچی ولیعهد عربستان درباره این پرونده پاسخگو نبوده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Bolivia, Plurinational State of
|
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
خاك بر سر تونس گدا!
نظرات بینندگان