arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۴۲۸۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷

پیروزبخت:کمبود نیروی کار متخصص، چالشی برای فضای کسب و کار آینده است

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به قانون جدید سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: این قانون بر تقویت و توسعه نظام استاندارد تاکید دارد که با ابلاغ آن به سازمان ملی استاندارد ایران، جایگاه این سازمان ارتقاء یافته و رییس این مجموعه همتراز معاون رییس جمهور است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبح امروز با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران، تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه استاندارد و دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در این مرکز آموزشی امضاء شد.

به گزارش انتخاب؛ نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم با بیان اینکه سازمان استاندارد پلی بین صنعت و دانشگاه است، گفت: این تفاهم نامه سرآغاز همکاری بیشتر بین دو مجموعه است.

وی پشتوانه علمی را در جذب نیروهای متخصص ضروری دانست و تاکید کرد: نبود نیروی متخصص چالشی پیش روی صنعت آینده کشور ایجاد می کند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به قانون جدید سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: این قانون بر تقویت و توسعه نظام استاندارد تاکید دارد که با ابلاغ آن به سازمان ملی استاندارد ایران، جایگاه این سازمان ارتقاء یافته و رییس این مجموعه همتراز معاون رییس جمهور است .

وی با اشاره به ترکیب فرابخشی شورای عالی استاندارد نیز گفت: این شورا از ۱۰ نفر از وزرا ، ۲ نفر از نمایندگان مجلس ، نمایندگان قوه قضائیه، صدا و سیما، اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف، تشکیل شده و یک شورای فرابخشی را ایجاد کرده است.

پیروزبخت افزود: به موجب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سایر سازمانها باید نسبت به ایجاد دفاتر استانداردسازی در دستگاه خود اقدام کنند.

ابراهیم صالحی عمران، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با معرفی این مجموعه گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه ای در کشور، از سال 1390 به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ملحق شد.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت آموزشی این دانشگاه ، تربیت نیروی تکنسین است افزود: این مراکز در قالب 173 دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای در استان های مختلف کشور فعالیت می کنند که نیروی کار متخصص برای بخش های مختلف از جمله بخشی از فعالیت های سازمان ملی استاندارد ایران را تربیت می کند.

فرزانه انصاری، سرپرست پژوهشگاه استاندارد، این پژوهشگاه را بازوی علمی سازمان ملی استاندارد ایران معرفی کرد و گفت: این پژوهشگاه 100 آزمایشگاه تخصصی فعال دارد.

وی ارتقای دانش و مهارت هیات علمی را بخش مهمی از تفاهم نامه مذکور دانست و تصریح کرد: ایجاد رشته های نوین استاندارد سازی در دانشگاهها از دیگر موارد قابل توجه در تفاهم نامه بین استاندارد و دانشگاه است.

تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه استاندارد و دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در این مرکز آموزشی با حضور رییس و جمعی از مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران و حضور هیات مدیره خیرین در دانشگاه فنی و حرفه ای به امضای فرزانه انصاری، سرپرست پژوهشگاه استاندارد و ابراهیم صالحی عمران، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای رسید.

نظرات بینندگان