arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۱۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۰

قندی دیگر تیتر نمی‌زند

«سال‌ها تیتر زد، اما حالا خودش موضوع تیتر این نوشتار تلخ است. امروز همراهان دیرین اش برآنند تا بگویند: "ترا فراموش نمی‌کنیم".قندی ما با بیماری تلخ و مشکوک به "فراموشی" دست و پنجه نرم می‌کند و ما دست او را هرگز رها نمی‌کنیم...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جمعی از روزنامه‌نگاران و فعالان عرصه رسانه به پاس قدردانی از سالها تلاش دکتر حسین قندی استاد و مدرس روزنامه‌نگاری که این روزها با بیماری آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کند، بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار ما ,  در این نمابر که به امضای شعبانعلی بهرامپور، بهروز بهزادی، احمد توکلی، مجید رضاییان، یونس شکرخواه، مرتضی شیرازی، فریدون صدیقی، مهدی فرقائی، سید فرید قاسمی، علی اکبر قاضی زاده، محمود مختاریان و حسن نمکدوست رسیده، آمده است: «سال‌ها تیتر زد، اما حالا خودش موضوع تیتر این نوشتار تلخ است. امروز همراهان دیرین اش برآنند تا بگویند: "ترا فراموش نمی‌کنیم".

قندی ما با بیماری تلخ و مشکوک به "فراموشی" دست و پنجه نرم می‌کند و ما دست او را هرگز رها نمی‌کنیم. قندی، آن‌قدر نوشت و تیتر زد، تا در فضای روزنامه نگاری ما رشد کند و ببالد، مثل قند می نوشت و روزنامه نگاری می‌کرد. نفس می کشید و جا برای تنفس روزنامه نگاری این مرز و بوم،‌می گشود!

آموختن و آموزش، دغدغه همیشگی او بود. بسیاری در دانشکده ها و در کلاس های پربارش، روزنامه نگار شدند، آموختند و برخی از همان‌ها، در صدر نشسته اند و پایه های روزنامه نگاری را نگه داشته‌اند.

تالیفات ماندگار و کاربردی او در روزنامه نگاریف در کنار اثرگذاری اش در بسیاری از روزنامه‌ها و مجلات،‌ از کیهان هوایی گرفته تا روزنامه‌های ابرار، اخبار، جامعه،‌توس، انتخاب و جام جم از او یک روزنامه نگار چند وجهی ساخت.

امروز با یاد همه آن اثرگذاری های یگانه،‌ لبخندها و جدی بودن ها، تیتر پایان این نوشتار را تقدیم روزنامه نگاران، اصحاب رسانه و دانشگاهی می‌کنیم تا بدانند به زودی نکوداشتی برای او برگزار خواهیم کرد.

افزودن بر آن، امیدواریم به این بهانه، پایه و مبنایی برای جامعه روزنامه نگاران بنیاد نهیم تا در بزنگاه های رنج و نیاز، یاریگر اهل این حرفه باشیم، با این تیتر:

"همیشه همراه هم می مانیم"

با آرزوی بهبودی و دعا برای سلامتی او»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
0
14
ishala zodtar behbod yaband elahi amin
ارتباطات 75
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
0
3
ياد روزهاي خوش كلاس هاي روزنامه نگاري دانشكده ارتباطات علامه سال75به خير،استاد قندي به معناي واقعي استاد است و قابل احترام،جنس واقعي روزنامه نگاري را فقط در كلاس هاي ايشان مي شد ديد و امروز بد جوري دلم گرفت اميد كه حضرت حق هر چه زودتر به ايشان صحت و سلامتي عطا فرمايند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
0
5
نیاز امروز جامعه ما بیش از پیش به این نوع انسانهای فرهیخته افزایش یافته است. از خداوند برای ایشان سلامتی و بازگشت به جامعه را خواستارم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
0
2
سلام. سال اول رشته ارتباطات گرایش روزنامه نگاری 1380 شاگرد ایشان بودم. فکر می کنم اولین نیمسال تحصیلی بود که در دانشکده ارتباطات علامه طباطبایی ثبت نام کرده بودم. یادم هست کهخ با چه شور و هیجانی تدریس می کردند و آنچه ایشان آموزش می داد بیش از آنکه نظری باشد عملی بود. هر هفته تمرین می کردیم. کتاب و جزوه نداشتیم و همه چیز را عملا یاد گرفتیم. خدا را امروز شکر می کنم که دیروز شاگرد او بودم چون امروز در کارم از آنچه از ایشان اموختم به راحتی استفاده می کنم و می بینم نسبت به سایرین که با دیگری کلاس را گذراندند ما شاگردان استاد قندی یک سر و گردن در روزنامه نگاری و بویژه خبرنویسی بالاتریم. برای ایشان آرزوی سلامتی دارم و اینکه همیشه همان چهره خندان را از ایشان ببینیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
0
3
باورم نمیشود! همیشه ترا همانگونه که در خاطرم نقش بسته بودی به یاد می اوردم .نقطه شادابی بودی در خاطراتم . با وقار -مهربان -منظم - اراسته و بسیار کریم!
دروس فراوانی را با تو گذراندم سال 69 دانشکده روزنامه نگاری تازه پا گرفته بود و تو نمونه ای مجسم از اخلاق روزنامه نگاری حرفه ای بودی کلاسهایت به واسطه طنز رندانه و مثالهای فراوان از دنیای واقعی زنده و خلاق بود .اصلا خسته کننده نبودی. از خدا می خواهم به روحت ارامش و سلامتی و به عزیزانت صبوری عطا کند.
خبرنگار و شاگرد استاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۶
0
0
قلم ماندگار هرگز از یاد نمی رود.
محمد رضد هدایتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
0
0
روزنامه نگاری را با دانشش وحسش شیرین ترین علم روزگار کرد.واز او آموختم که چگونه بپرسم تا خوب بفهمم.
امید وارم سلامتی را خداوند مهربان به او عنایت فرماید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
0
0
اولین نوشته ام در کلاس روزنامه نگاری که تو آن را با شور و حرارت خواندی و مرا تشویق کردی با این جمله شروع می شد "چقدر دلم گرفت ..."و امروز هم می گویم" چقدر دلم گرفت وقتی خبربیماری ات را شنیدم ..."از خداوند متعال سلامتی و بهبودی استاد مهربان و گرانقدرم را خواهانم .ورودی 74 روابط عمومی دانشگاه علامه
نظرات بینندگان