arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۰

هشدار ایران نسبت به تبعات ارائه پیش نویس قطعنامه آمریکا و عربستان در سازمان ملل

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نسبت به تبعات ارائه پیش نویس قطعنامه آمریکا و عربستان در محکومیت اتهام توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن، شدیداً هشدار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نسبت به تبعات ارائه پیش نویس قطعنامه آمریکا و عربستان در محکومیت اتهام توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن، شدیداً هشدار داد.

بدنبال اقدام مشترک روز سه شنبه آمریکا و عربستان در ارائه پیش نویس قطعنامه ای به دبیرخانه سازمان ملل متحد درباره محکومیت اتهام توطئه ترور سفیر عربستان سعودی، نماینده کشورمان نزد این سازمان در نامه ای به رئیس مجمع عمومی و دبیرکل سازمان ملل متحد، نسبت به تبعات این اقدام آمریکا و عربستان هشدار داد. از آنجا که متن پیش نویس قطعنامه ای آمریکا و عربستان در دبیرخانه سازمان ملل متحد ثبت و توزیع شده است، محمد خزائی در نامه خود این اقدام را در نوع خود بی سابقه، بدعتی خطرناک،غیرقابل قبول و عامل هتک حیثیت سازمان ملل دانسته است. نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد درنامه خود تاکید کرد: آمریکا با ارائه پیش نویس قطعنامه ای که صرفاً بر مبنای ادعاهای نادرست برضد عضو دیگر سازمان ملل متحد شکل گرفته است، هدفی به غیر از پیشبرد سیاستهای کوتاه بینانه خود، از طریق استفاده ابزاری از مجمع عمومی این سازمان ندارد.

خزاعی در این نامه تصریح کرده است: رویه مجمع عمومی سازمان ملل در حیات خود اینگونه نبوده است که اجازه دهد پیش نویس قطعنامه ای بر مبنای ادعاهای بی اساس، ارائه شود و یا مورد توجه قرار گیرد.

در نامه نماینده کشورمان خطاب به مقامات سازمان ملل متحد آمده است: اگر این سازمان اجازه دهد هر پیش نویس قطعنامه ای در خصوص هر مسئله نامربوطی مانند آنچه توسط آمریکا پیشنهاد شده، مورد توجه قرار گیرد، در آینده، این ارگان اصلی سازمان ملل متحد بجای اینکه مکانی برای ارتقاء، انسجام و همبستگی اعضا شود، به محلی برای طرح ادعاهای بی اساس تبدیل خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران در این نامه به خطرات تکرار چنین ادعاهایی در قالب پیش نویس قطعنامه درباره مسائل خصمانه دیگر هشدار داده و تاکید کرده است: باید از بروز چنین اتفاقاتی در سازمان ملل متحد، جداً خودداری کرد. خزاعی با اشاره به اینکه ارائه کنندگان این پیش نویس قطعنامه، همه هنجارها و رویه های سازمان ملل متحد را نادیده گرفته اند، هشدار داد: در صورت پیگیری چنین موضوعی، نقش، توانمندی و اعتبار مجمع عمومی به عنوان عالی ترین ارگان سیاسی سازمان ملل متحد، تضعیف خواهد شد.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد همچنین این اقدام را تهدیدی برای امنیت بین المللی و منطقه ای توصیف کرد و با اشاره به نامه نوزده مهر خود به مقامات سازمان ملل، بار دیگر بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با هرگونه اقدامات تروریستی به هر شکل و نوع، اعم از دولتی و غیر دولتی آن تاکید کرد. خزاعی ضمن اعلام پایبندی کشورمان به کنوانسیون سال 1973 میلادی، از کشورهای ارائه کننده ی این پیش نویس قطعنامه خواست به تعهدات خود در قبال این کنوانسیون عمل کنند و به آن پایبند باشند. نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد ضمن رد مجدد دخالت دولت و نهادهای وابسته به دولت جمهوری اسلامی ایران در توطئه ادعائی برضد سفیر عربستان در واشنگتن تاکید کرد: تبلیغات گسترده آمریکا برضد جمهوری اسلامی ایران، همراه با ایراد اتهامات بی پایه، حاکی از نیات مغرضانه و خصمانه سردمداران این کشور برضد ملت ایران است. خزاعی در این نامه همچنین آورده است : متاسفانه این اتهام از سوی دولتی متوجه ایران شده که براساس مدارک مستدل که بخشی از آن به سازمان ملل نیز ارائه شده ، از بسیاری از اقدامات تروریستی برضد ملت و دولت ایران حمایت کرده است. نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در پایان از رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواسته است این نامه به عنوان سند رسمی سازمان ملل ثبت و منتشر شود. این نامه اعتراض آمیز جمهوری اسلامی ایران به بدعت های آشکار در سازمان ملل متحد، همچنین به همه نمایندگی های کشورهای پنج قاره دنیا در نیویورک، ارسال شد.
نظرات بینندگان