arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۷

رئیس جمهوری هندخواستارگسترش روابط با ایران درهمه زمینه ها شد

رییس جمهوری هندخواستار گسترش روابط با ایران در زمینه های مختلف از جمله زمینه های تجاری و اقتصادی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری هندخواستارگسترش روابط با ایران درهمه زمینه ها شدرام نات کوویند رئیس جمهوری هند در جریان مراسم رسمی تسلیم استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با ابراز خرسندی از روابط دوستانه و تاریخی هند و ایران بر لزوم گسترش این روابط به بیش از 13 میلیارد دلار فعلی تاکید کرد.
رئیس جمهوری هند همچنین حمله تروریستی اخیر در چابهار که به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان مان انجامید را شدیدا محکوم و با ملت ودولت ایران ابراز همدردی کرد.
وی سفر دکتر روحانی به دهلی نو در بهمن ماه سال گذشته را به عنوان فصل جدیدی در روابط دو کشور قلمداد کرد و یادآور شد: رویکرد ما در قبال ایران بر حفظ و توسعه روابط استوار بوده و باید از فرصتها برای این منظور استفاده کامل کنیم.
رییس جمهوری هند همچنین همکاری در حوزه حمل و نقل بویژه مشارکت هند در توسعه بندر چابهار را نیز به عنوان نشانه ای از همکاری های خوب دو کشور قلمداد کرده و واگذاری مدیریت این بندر به شرکت هندی در پایان ماه جاری را خبری خوب دانست .
چگنی سفیر جدید کشورمان در هند نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان و اشاره به روابط بسیار دوستانه و تاریخی دو کشور و وجود زمینه ها و مشترکات فراوان، اظهار کرد: نگاه ایران به روابط با هند محدود به دیروز و امروز نیست و جمهوری اسلامی ایران امیدوار است این روابط به سطوح هرچه بالاتر و زمینه های جدید به ویژه در زمینه تجاری و اقتصادی توسعه و گسترش یابد.

نظرات بینندگان