arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۱۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷

واعظی: «SPV» طی دو یا سه هفته آینده اجرایی می‌شود

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت گفت: ساز و کار مالی اروپا برای ارتباط مالی با ایران «SPV» طی دو یا سه هفته آینده اجرایی می‌شود.در ستاد اقتصادی دولت مطرح شده قیمت خودرو در کارخانه به صورت شناور پنج درصد کمتر از نرخ بازار باشد و این بحث در زمان وزارت شریعتمداری مطرح شد که تا به حال اجرایی نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: «SPV» در دو یا سه هفته آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش تسنیم ، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ساز و کار مالی اروپا برای ارتباط مالی با ایران «SPV» طی دو یا سه هفته آینده اجرایی می‌شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره مشکلات بوجود آمده برای ایرانیان در گرجستان افزود: سفیر گرجستان به وزارت امورخارجه احضار شده و این بحث پیگیری می‌شود مردم فعلا سفر خود را به این کشور انجام ندهند.

واعظی همچنین در مورد نامه جهانگیری به مقام معظم رهبری گفت: من این نامه را ندیدم.

وی تصریح کرد: در ستاد اقتصادی دولت مطرح شده قیمت خودرو در کارخانه به صورت شناور پنج درصد کمتر از نرخ بازار باشد و این بحث در زمان وزارت آقای شریعتمداری مطرح شد که تا به حال اجرایی نشده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره اینکه چرا قیمت اجناس در بازار با کاهش قیمت دلار کاهش پیدا نیافته و آیا این انتظار مردم برای کاهش قیمت‌ها انتظار به جایی است، خاطر نشان کرد: این حرف درست است و ما این حق را به مردم می‌دهیم و خودمان هم همین باور را داریم. هفته‌ گذشته رئیس‌جمهور، وزیر صمت را مامور کرد تا این کار را دنبال کند. سازمان حمایت از مصرف کننده نیز در این زمینه مسئولیت دارد.

واعظی ادامه داد: از هفته‌ گذشته تا به حال هم از مردم و هم از اصناف می‌شنویم که قیمت‌ها آرام آرام پایین می‌آید. متاسفانه وقتی جنسی می‌خواهد گران شود، مردم برای خرید آن هول می‌زنند و شیب گرانی زیاد می‌شود، اما کاهش قیمت آرام آرام صورت می‌گیرد. چهار تولید کننده لوازم خانگی اعلام کرده‌اند که پانزده درصد کاهش قیمت دارند و درباره آجیل و خشکبار هم گفته می‌شود که قیمت‌ها کاهش داده می‌شود. ما معتقدیم قیمت اجناسی که بی جهت بالا رفته باید پایین بیاید و ما با شما هم عقیده هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره رایگان شدن آب و برق منازل مسکونی اظهار کرد: بودجه طراحی شده توسط ما توانایی کم شدن رقم به این بزرگی را ندارد و اگر رایگان شود در مصرف چگونه کنترل داشته باشیم؟

واعظی در ادامه‌ در پاسخ به این پرسش برخی نمایندگان دنبال رایگان شدن آب و برق در بودجه 98 هستند، اظهار داشت: نمایندگان چنین موضوعی را مطرح کرده‌اند، اما وقتی قرار است به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد ، قصه آن فرق می‌کند. چنین چیزی در بودجه ندیده‌ایم و اگر کسی هم می‌خواهد چنین چیزی را در بودجه قرار دهد باید مشخص کند آن چه که از بودجه کم می‌شود، چگونه اجرا می‌شود. بودجه 98 توانایی این که رقم بزرگی به این صورت از آن کم شود را ندارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
1
بزک نمیر ،بهار میاد ،کمبوزه با خیار میاد.
فعلا که به بهانه دانمارک میخواهند تحریم کنند.
نظرات بینندگان