arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷

مرکل: مذاکرات دیگری درباره برگزیت صورت نخواهد گرفت

صدراعظم آلمان گفته است که مذاکرات دیگری در زمینه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا انجام نخواهد شد اما تلاش‌هایی برای اطمینان دادن به بریتانیا صورت گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که صدراعظم آلمان گفته است که مذاکرات دیگری در زمینه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا انجام نخواهد شد.

به گزارش فارس، دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به محافظه‌کاران در آلمان گفته است که مذاکرات دیگری در زمینه برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) صورت نخواهد گرفت. اما تلاش‌هایی برای اطمینان دادن به بریتانیا صورت گرفته است.

منابع آگاه همچنین گفتند که «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا به مرکل گفته است که به نفع هیچکس نیست که بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.

 

نخست‌وزیر بریتانیا امروز یک بار دیگر تأکید کرد که برگزیت قابل دستیابی است و برای تحقق اهداف انگلیس ضروری است و عملی شدن آن آینده‌ای روشن‌ برای این کشور به ارمغان خواهد آورد. می همچنین به دیدارهای اخیر خود با مرکل و دیگر سران اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت که در این نشست‌ها تمام تلاشش را به کار گرفته تا نگرانی‌های آنها در خصوص اجرای برگزیت را برطرف کند

دیروز «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا به اظهارات ترزا می مبنی بر به تعویق انداختن رای‌گیری برگزیت در پارلمان بریتانیا واکنش نشان داد.«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا هم شامگاه دوشنبه اعلام کرد که هرگز مذاکره مجدد بر سر توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را نمی‌پذیرند.

دیوان دادگستری اروپا (ECJ) به بریتانیا مجوز داد تا به صورت یک جانبه برگزیت را اجرا نکند. بر طبق رای این نهاد قضایی، لندن می‌تواند بدون اینکه شرایط عضویت این کشور در اتحادیه اروپا تغییر کند، چنین اقدامی را صورت دهد و بر خلاف بند 50 پیمان لیسبون که شرایط خروج کشورهای اروپایی از این اتحادیه را تعیین می‌کند، عمل کند. بر طبق این بند از پیمان لیسبون ، چنین روندی فقط با توافق تمامی اعضای اتحادیه اروپا متوقف خواهد شد.

در حالی که کمتر از چهار ماه تا 29 مارس و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا زمان باقی است، مشکلات موجود برای نهایی کردن توافق در این زمینه به تهدیدی برای نخست‌وزیری می تبدیل شده است. همچنین شبکه خبری بی‌. بی. سی و دیگر منابع خبری آگاه اعلام کرده‌اند که تعداد نامه‌های لازم از نمایندگان محافظه‌کار که خواستار رای عدم اعتماد به ترزا می هستند، وصول شده است.

واژه برگزیت، کوتاه شده عبارت انگلیسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است (Britain exits the EU). در واقع فرآیند برگزیت، خارج شدن بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) از اتحادیه‌ایست که قواعد تجاری، سیاسی و قضایی کشورهای عضو را رقم می‌زند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) در ماه جولای سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج ماه مارس سال ۲۰۱۷ شروع شد و اواخر ماه مارس ۲۰۱۹ لندن باید رسما از اتحادیه اروپا خارج شود.

نظرات بینندگان