arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷

مادورو: جان بولتون طرح ترور مرا برنامه ریزی کرده بود / رئیس جمهور کلمبیا نیز در این طرح دست دارد

«نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا به منظور تغییر قدرت در کشورم برای ترور من برنامه ریزی کرده بودند. مادورو افزود: بولتون، کلمبیا را به پایگاه اجرای عملیات و تحقق برنامه‌های دیوانه وار خود مبدل کرده و دوکه نیز در این طرح دست دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا به منظور تغییر قدرت در کشورم برای ترور من برنامه ریزی کرده بودند.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، مادرو این سخنان را چهارشنبه شب در کاراکاس و در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد.
وی با بیان این که آمریکایی‌ها برنامه کودتا علیه من و تشکیل حکومت انتقالی را طراحی کرده بودند، تصریح کرد: مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ با راستگرا‌های افراطی ونزوئلایی ارتباط دارد.
مادورو افزود: بولتون، کلمبیا را به پایگاه اجرای عملیات و تحقق برنامه‌های دیوانه وار خود مبدل کرده و دوکه نیز در این طرح دست دارد.
«دوکه مارکز» نامزد راستگرای رئیس جمهوری عوامگرای کلمبیا، خردادماه گذشته با کسب بیش از ۵۴ درصد آرا، پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد.
مادورو از برنامه آموزش مزدور توسط آمریکایی‌ها برای حمله به کشورش سخن گفت و افزود: حدود ۷۳۴ مزدور کلمبیایی و ونزوئلایی در پایگاهی که در شمال شرق کلمبیا و در مرز با ما قرار دارد، در حال آموزش هستند.
رئیس جمهوری ونزوئلا با هشدار به کشور‌هایی که اندیشه حمله نظامی به کشورش را در سر می‌پرورانند، تأکید کرد: در صورت حمله متجاوزان، نیرو‌های مسلح به آنان درس عبرت بزرگی خواهند داد.
این سخنان را می‌توان پاسخ به اظهارات چند ماه اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دانست که در آن، ونزوئلا را به حمله نظامی تهدید کرد و خواستار تغییر حکومت کاراکاس شد.
مادورو همچنین رسانه‌های آمریکایی را متهم کرد که از آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی، حملات سنگینی برای سیاه نمایی علیه ونزوئلا منتشر کرده اند.
واشنگتن که تحریم‌هایی علیه ونزوئلا وضع کرده، مادورو را به دیکتاتوری متهم کرده و مدعی است که وی حقوق بشر را نقض کرده و عامل بحران اقتصادی کشورش است.
پیش از این نیز، وزارت خزانه داری آمریکا، «سیلیا آدلا فلورس دی مادورو» همسر رئیس جمهوری، «جرج رودریگز» وزیر ارتباطات و «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا را تحریم کرد.
اواسط مرداد ماه بود که انفجار مهیبی سخنرانی زنده مادورو را در یک مراسم رژه نظامی قطع کرد. پس از این حادثه بود که رسانه‌های ونزوئلایی گزارش دادند که وی از این ترور جان سالم به در برده است.

نظرات بینندگان