arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۷

نقشه دموکرات ها برای متعهد کردن غولهای فناوری / تدوین قوانین جدید حفاظت از داده های کاربران

نمایندگان دموکرات کنگره ایالات متحده در تلاشند تا قانونی را به تصویب برسانند که بر اساس آن غولهای فناوری متعهد خواهند شد درست مثل بانک ها و بیمارستانها نسبت به مردم مسئول باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نمایندگان دموکرات کنگره ایالات متحده در تلاشند تا قانونی را به تصویب برسانند که بر اساس آن غولهای فناوری متعهد خواهند شد درست مثل بانک ها و بیمارستانها نسبت به مردم مسئول باشند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این نخستین باری است که دموکرات ها لایحه تعهد شرکت های فناوری را روانه کنگره می کنند اما اگر این لایحه تصویب شود، آیا سطح کنترل اطلاعات کاربران توسط غولهای فناوری ارتقاء می یاد؟ به نظر می رسد پاسخ «بله» است.

بر اساسا این طرح جدید، برخی از شرکت های مطرح آنلاین باید مسئولیت کنترل و حفاظت از داده های خصوصی آمریکایی ها را بپذیرند. بر اساس این استدلال برای مثال مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسسبوک باید همان اندازه مسئولیت پذیری را برای محافظت از اطلاعات شما داشته باشد، که پزشک  برای حفظ جانتان دارد.

برخی از متخصصان حقوقی مدتهاست که معتقدند شرکت هایی که مقادیر زیادی از داده ها را اداره می کنند، باید مسئولیت قانونی داشته باشند. سناتور بریان شاتز، نویسنده اصلی این لایحه، می گوید: "مراقبت از( اطلاعات )یا به اصطلاح "مراقبت از داده ها" به مهمتر از قوانین داخلی شرکت ها است.

جک بالکین، استاد حقوق قانونی در دانشگاه ییل، در سال 2016 در مورد این موضوع که چگونه قانون برای پزشکان و وکلا تعهد ایجاد می کند سخنرانی کرد و گفت با وجود آن که همیشه معتقدیم پرشکان و وکلا باید به حریم خصوصی مردم احترام بگذارند، اما در بحث داده های پراکنده در فضای مجازی بی احتیاطیم.

بر اساس قوانین جدید ما احتمالا شاهد جریمه هایی علیه شرکت هایی خواهیم بود که اطلاعات شخصی را سوء استفاده می کنند.شرکت های ذخیره سازی و قاچاق داده های خصوصی باید به سرعت جریمه شده و تحت پیگرد قرار گیرند و افزون بر اینها جایی برای تقلب نیست.

یکی از نمایندگان دموکرات نیز در این خصوص گفت: "مردم انتظار دارند که اطلاعات شخصی آنها در وب سایت ها و برنامه ها به خوبی محافظت شود و علیه آنها استفاده نشود. همانطور که انتظار می رود  پزشکان و وکلا مسئولانه از اطلاعات شخصی ما محافظت کنند، شرکت های آنلاین باید مجبور شوند همان کار را انجام دهند."

 

 

نظرات بینندگان