arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۷

وال استریت ژورنال: مشاوران ترامپ به او هشدار دادند که در پرونده مدیر هواوی دخالت نکند

مشاوران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به وی هشدار دادند که در پرونده بازداشت «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت چینی هواوی در کانادا دخالت نکند.خبر بازداشت 'منگ وانژو' در کانادا هفته گذشته منتشر شد که احتمال تاثیرگذاری منفی بر مذاکرات تجاری آمریکا و چین را بالا برد. به دنبال آن، ترامپ از مشاورانش خواست تا گزینه های پیش رو را به وی ارائه کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاوران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به وی هشدار دادند که در پرونده بازداشت «منگ وانژو» مدیر مالی شرکت چینی هواوی در کانادا دخالت نکند.

به گزارش ایرنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: مشاوران گفته اند که وی در این قضیه گزینه های محدودی دارد و دخالت در بازداشت و محاکمه احتمالی وی از اختیارات او خارج است.
خبر بازداشت 'منگ وانژو' در کانادا هفته گذشته منتشر شد که احتمال تاثیرگذاری منفی بر مذاکرات تجاری آمریکا و چین را بالا برد. به دنبال آن، ترامپ از مشاورانش خواست تا گزینه های پیش رو را به وی ارائه کنند. مشاوران به رئیس جمهوری آمریکا گفتند که مساله بازداشت و پیگرد احتمالی مدیر مالی هواوی از دست وی خارج است.
به گفته مشاوران ترامپ، این مساله به وزارت دادگستری مربوط بود و کاخ سفید باید از آن دور بماند. به گقته مقام های آگاه، فعلا طرحی فوری برای دخالت ترامپ در این قضیه وجود ندارد.
ترامپ روز سه شنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اظهار داشت: اگر لازم باشد حاضر است برای رسیدن به توافقی قوی با چین، در پرونده خانم منگ دخالت کند. وی در مورد دخالت احتمالی خود گفت: فکر می کنم این کار برای کشور و آنچه که قرار است بزرگترین توافق تجاری باشد، خوب خواهد بود. اگر احساس کنم که لازم است قطعا در این پرونده دخالت می کنم.
واشنگتن خواهان استرداد منگ از کانادا و محاکمه وی به دلیل نقض تحریم های آمریکا علیه ایران است. بازداشت وی به تنش میان چین و کانادا منجر شده است. مقام های کانادا این پرونده را حقوقی خوانده و نسبت به دخالت سیاسی آمریکا در آن هشدار داده اند. منگ فعلا به قید وثیقه آزاد است.

نظرات بینندگان