arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷

پیروزبخت:اجازه ورود کالای غیر استاندارد را به کشور نمی دهیم

به رغم همه تبلیغاتی که در خصوص تحریم‌ها می‌شود این دو دستگاه در خصوص استانداردها به ویژه مواد خوراکی با جدیت پیگیر اجرای استانداردها هستند و اجازه بازی با سلامت مردم را به هیج عنوان نخواهند داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برای نخستین بار جلسه کمیته ملی خوراک و  فرآورده های کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و نمایندگان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی از وزارت جهاد، وزارت بهداشت، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های همکار سازمان ملی استاندارد و انجمن‌ها برگزار شد.

به گزارش انتخاب؛در این جلسه اصلاحیه استاندارد ذرت دامی و همچنین بررسی میزان مایکوتوکسین‌های مجاز در خوراکی‌ها و محصولات غذایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و استاندارد مربوط به ذرت دام به تصویب رسید.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با تاکید بر موضوع سلامت غذایی مردم گفت: اجازه نمی دهیم هیچ کالای غیر کیفی و بدون استاندارد وارد کشور شود.

همچنین نیره پیروزبخت امروز پس از جلسه مشترک با وزیر جهاد کشاورزی درباره اصلاح برخی استانداردهای مواد خوراکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲ سال قبل نیز تفاهم نامه ای با وزارت جهاد منعقد شده است گفت: تلاش کردیم تا بتوانیم استاندارد مواد خوراکی بویژه کالاهای اساسی مردم را تدوین کنیم و بعد بر اجرای آن نظارت داشته باشیم.

وی افزود: اصلاح استانداردها به معنی سختگیرانه یا آسان شدن استانداردها نیست و به معنی منطقی شدن استاندارد با توجه به شرایط روز دنیا و کشور خودمان است.

وی گفت: استانداردها با توجه به تغییرات استانداردهای بین المللی صورت می‌گیرد که در کمیته های مربوطه بعد از کارشناسی های لازم انجام می شود.

وی گفت: در جلسه امروز در خصوص استاندارد خوراک دام ازجمله ذرت و خوراک انسان به ویژه برنج بحث و تبادل نظر شد که با تجدید نظر در استانداردهای موجود هم کار سازمان ملی استاندارد و هم وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل ها و نظارت ها آسان تر می شود.

پیروز بخت گفت: به رغم همه تبلیغاتی که در خصوص تحریم‌ها می‌شود این دو دستگاه در خصوص استانداردها به ویژه مواد خوراکی با جدیت پیگیر اجرای استانداردها هستند و اجازه بازی با سلامت مردم را به هیج عنوان نخواهند داد.

محمود حجتی ، وزیر جهاد کشاورزی نیز در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه امروز دو مصوبه پیشنهاد شده بود که یکی از آن‌ها در این جلسه تصویب شد و درباره مصوبه دیگر نیاز به کار کارشناسی بیشتر وجود دارد.

حجتی افزود: این کار مشترک با سازمان ملی استاندارد ایران هم در جهت سلامت و سالم سازی محصولات واسطه ایی و نهاد‌هایی است که از خارج وارد می‌شود و چه محصولات نهایی که در داخل کشور تولید می‌شود.

وی گفت: این موضوع با حساسیت ویژه پیگیری می‌شود تا روز به روز بتوانیم محصولات را سالم‌تر و در تطابق بیشتر با استاندارد‌های بین المللی تولید کنیم و اگر احتمالا نارسایی وجود دارد بتوانیم شناسایی و از مدار تولید حذف کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم با همکاری همکاران ما در وزارت بهداشت و وزارت صنعت روز به روز محصولات سالم‌تر تحویل شهروندان دهیم.

وی افزود: در سال‌های اخیر این روند به خوبی پیش رفته به طوری که واحد‌های تولیدی از جمله واحد‌های تولید محصولات لبنی، فرآورده های خود را به اوراسیا و روسیه که استاندارد‌های سختگیرانه‌ای دارند صادر می کنند که این نتیجه حساسیت های سازمان ملی استاندارد ایران است.
نظرات بینندگان