arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷

احتمال اجرایی شدن استفاده از «کارت سوخت» از اواسط دی ماه

علی بختیار عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: در رابطه با احیای کارت هوشمند سوخت، امکاناتی در اختیار وزارت نفت بود و وزات نفت تصمیم گرفت از این امکانات استفاده کند و مجلس در این زمینه دخالتی نداشت، اما اگر دولت بخواهد تصمیمی در رابطه با افزایش قیمت سوخت و دو نرخی کردن آن اتخاذ کند حتما باید با اجازه مجلس باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: ظاهرا از اواسط دی ماه احیای کارت‌های سوخت اجرایی خواهد شد و می توانیم آثار آن را در حوزه ساماندهی قاچاق سوخت بسنجیم.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با زمان اجرایی شدن استفاده از کارت‌های سوخت، بیان کرد: در رابطه با احیای کارت هوشمند سوخت، امکاناتی در اختیار وزارت نفت بود و وزات نفت تصمیم گرفت از این امکانات استفاده کند و مجلس در این زمینه دخالتی نداشت، اما اگر دولت بخواهد تصمیمی در رابطه با افزایش قیمت سوخت و دو نرخی کردن آن اتخاذ کند حتما باید با اجازه مجلس باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت برای احیای کارت سوخت نیازی به اجازه مجلس نداشت، اظهار کرد: مجلس مخالفتی با احیای کارت‌های سوخت ندارد چراکه این طرح احتمالا می تواند موضوع قاچاق سوخت را ساماندهی کند. ظاهرا از اواسط دی ماه احیای کارت‌های سوخت اجرایی خواهد شد و می‌توانیم آثار آن را در حوزه ساماندهی قاچاق سوخت ببینیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تصریح کرد: با اجرایی شدن احیای کارت‌های سوخت مشخص خواهد شد که قاچاق 10 الی 20 میلیونی سوخت با این اقدام کنترل می‌شود یا خیر و ما با توجه به نتیجه این طرح می‌توانیم در بودجه 98 تصمیم مناسبی در زمینه مدیریت سوخت اتخاذ کنیم.

بختیار خاطر نشان کرد: زمانی که از سوی دولت برای احیای کارت‌های سوخت مطرح شده احتمالا اواسط دی ماه است. طرح های کمیسیون انرژی در رابطه با ساماندهی مصرف و قاچاق سوخت در کشور با وجه به فرارسیدن فصل بودجه در قالب بودجه در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نظرات بینندگان