arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

محسن هاشمی: شهرداری تهران از هزینه‌های غیرضروری پرهیز کند

رییس شورای شهر پایتخت در تذکری به شهرداری تهران گفت: برگزاری جلسات و همایش های مدیریت شهری در هتلها و تالارهای خارج از مجموعه شهرداری که هزینه سنگینی را به همراه دارد، قابل قبول نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس شورای اسلامی پایتخت در تذکری به شهرداری تهران گفت: برگزاری جلسات و همایش های مدیریت شهری در هتلها و تالارهای خارج از مجموعه شهرداری که هزینه سنگینی را به همراه دارد، قابل قبول نیست.

به گزارش مهر، محسن هاشمی در ابتدای یکصدو هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به برگزاری جلسات و همایش های مدیریت شهری در هتلها و تالارهای خارج از مجموعه شهرداری که هزینه سنگینی را به همراه دارد، انتقاد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه با توجه به سالن ها و امکانات مناسب شهرداری تهران جهت برگزاری جلسات و اقامت مهمانان گفت: برگزاری جلسات و همایش های مدیریت شهری در هتلها و تالارهای خارج از مجموعه شهرداری که هزینه سنگینی را به همراه دارد، قابل قبول نبوده و انتظار داریم از هزینه های غیرضروری اینگونه برنامه ها جلوگیری شده از امکانات داخلی شهرداری استفاده شود.

وی در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: ایشان از پاکترین و والاترین فرزندان ائمه محسوب می شوند و تنها غیرمعصومی هستند که امام معصوم زیارت نامه ایشان را انشا کرده اند.

هاشمی افزود: برکات حضور حضرت فاطمه معصومه (س) در قم، موجب مرکزیت یافتن این شهر به عنوان حرم اهل بیت، گردید و انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه حاصل این حضور پربرکت است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: همچنین امروز به مناسبت سالروز شهادت دکتر مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، امروز روز بازگشایی دانشگاهها پس از انقلاب فرهنگی است که مصادف با روز جهان عاری از خشونت و افراطی گری است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی نرم و فرهنگی، با کمترین خشونت و خونریزی در مقایسه با انقلابهای مشابه در قرن بیستم به پیروزی رسید افزود: اما جریانات افراطی رهبران این انقلاب را هدف حملات تروریستی و اقدامات خشونت آمیز قرار دادند.

هاشمی ادامه داد: ترور شهید مفتح، که یک صاحب نظر برجسته علوم اسلامی و انسانی بود در دانشکده الهیات دانشگاه تهران، توسط گروهک فرقان که تحت تاثیر برداشتهای التقاطی، انحرافی و افراطی از اسلام بودند که متاسفانه توسط برخی از چهره های انقلابی نیز ارائه می شد، موجب آسیب دیدن سرمایه های انقلاب و دامن زدن به خشونت و افراطی گری در جامعه شد.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، درس بزرگ حوادث تلخ اوایل انقلاب، لزوم حفظ مدارا ، همدلی و وحدت در جامعه به رغم تفاوت در دیدگاهها و سلایق است و اگر اجازه دهیم افراطی گری و خشونت، جایگزین میانه روی و مدارا شود، در خطر تکرار شدن آسیبهای سنگینی هستیم که در سالهای نخست انقلاب به جامعه وارد شد.

وی افزود: به همین جهت، این روز به عنوان نماد وحدت، نزدیکی، گفتگو و تفاهم حوزه و دانشگاه نامگذاری شد و مساله وحدت حوزه و دانشگاه، که به معنای همگرایی، هم‌افزایی و روابط علمی میان این دونهاد تاثیرگذار جامعه است بارها از سوی امام خمینی (ره) و رهبرمعظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت.

هاشمی نخستین مقدمه وحدت را حفظ حرمت و احترام بزرگان حوزه و دانشگاه دانست و گفت: باید مراقب بود جریانات افراطی به بهانه شعارهای انقلابی، نسبت به مخدوش کردن احترام مراجع معظم تقلید، علما و اساتید حوزه علمیه و همچنین اساتید و پیشکسوتان دانشگاه اقدام نکنند و همچنین کرامت و احترام طلاب و دانشجویان جهت ایجاد فضای وحدت و همدلی تقویت شود.

رییس شورای شهر تهران همچنین پس از سخنان حجت نظری در خصوص افتتاح دوچرخه های اشتراکی در منطقه ۲ شهرداری تهران اظهار کرد: البته امیدواریم در کنار این توجهی که به دوچرخه می شود به حمل و نقل عمومی هم توجه شود و خطوط مترو هم تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته مردم در گذشته هم از الاغ استفاده می کردند و راضی بودند اما باید توجه داشته باشیم در مترو ۴۰ هزار سفر انجام می شود و باید به این موضوع توجه کرد و خدای ناکرده به سمت استفاده از خر نرویم.

نظرات بینندگان