arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

 فیسبوک برای تعهد به حقوق کاربران در سال 2019 بیانیه داد: «ما باید بیشتر از همیشه کار کنیم»

فیسبوک در خصوص پخش اطلاعات نادرست و حساب های جعلی در سال 2018 بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. اما به نظر می رسد این شرکت برای تغییر رویکرد خود برنامه ریزی کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک در خصوص پخش اطلاعات نادرست و حساب های جعلی در سال 2018 بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. اما به نظر می رسد این شرکت برای تغییر رویکرد خود برنامه ریزی کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیسبوک یک گزارش جدی در مورد پیشرفتهای خود در مورد ممیزی حقوق مدنی خود منتشر کرده است که نشان می دهد تغییرات قابل توجهی مانند تقویت تلاش ها برای مبارزه با ترول های جعلی و جلوگیری از نفوذ حساب های جعلی برای تغییر در دیدگاه های سیاسی طراحی کرده است.

این شبکه اجتماعی نتایج شش ماه اول ممیزی های خود را که در ماه مه در واکنش به درخواست های سازمان های حقوق مدنی انجام شد، منتشر کرد. لورا مورفی، رهبر آزادی های مدنی و مدیر بلند مدت ACLU، این حسابرسی را رهبری کرد. مورفی پس از دیدار با رهبران و کارشناسان حقوق مدنی، در جریان به روز رسانی های فیس بوک تصمیم گرفت تا مرحله اول ممیزی خود را برای جلوگیری از ارعاب و سرکوب نظرات رای دهندگان پیش از انتخابات میان دوره ای ایالات متحده 2018 متمرکز کند.

این شبکه اجتماعی اذعان کرده که توانسته است تغییرات مهمی را از جمله تقویت تلاش ها در برابر اقدامات جاعلان، اضافه کردن راههایی برای افزایش امنیت کاربران و ایجاد کانالهایی برای تامین  امنیت مقامات رسمی انتخاباتی ایجاد کند. افزون بر اینها فیسبوک تلاش هایی را در  "اتاق جنگ" برای مبارزه با اخبار جعلی انتخابات ایجاد کرده است.

 

"مدیر ارشد امنیتی فیسبوک؛ شریل سندبرگ در این خصوص می گوید: "ما متعهد به همکاری با سازمان های مدافع حقوق مدنی ایالات متحده برای تقویت و پیشرفت حقوق مدنی کاربران هستیم. آنها تعدادی از نگرانی های مهم را مطرح کرده و از دلسوزی و راهنمایی شان سپاسگزاریم ما باید برای موفقیت در سال 2019 بیشتر از این ها کار کنیم."

این غول شبکه های اجتماعی قصد دارد ممیزی های خود را تا سال 2019 ادامه دهد و تمرکز خود را بر تعدیل محتوا و ایجاد یک زیرساخت پاسخگویی به حقوق مدنی خواهد گذاشت تا اطمینان داشته باشد،فیسبوک در مسیر درست قرار دارد.

 

 

 

نظرات بینندگان