arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۲۷ آبان ۱۳۹۰
تشدید بحران سیاسی در کویت؛

اشغال پارلمان به دلیل فساد مالی آقای نخست وزیر/طرح سئوال از نخست وزیر در پارلمان

سی ان ان از تشدید شدن بحران سیاسی در کویت در پی حمله معترضان به ساختمان پارلمان این کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سی ان ان از تشدید شدن بحران سیاسی در کویت در پی حمله معترضان به ساختمان پارلمان این کشور خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از سی ان ان ، دهها تن از شهروندان کویتی در اعتراض به ادامه فعالیت نخست وزیر این کشور که به فساد مالی متهم است برای ساعاتی ساختمان پارلمان این کشور را به تصرف خود درآوردند.

از سوی دیگر نمایندگان جناح مخالف دولت نیز خواستار سئوال از شیخ ناصر محمد الصباح نخست وزیر کویت در خصوص اتهام پولشویی مقامات دولتی شده اند.

کویت تا کنون از تظاهرات گسترده موسوم به بهار عربی در کشورهای منطقه ؛ که منجر به سقوط برخی از سران این کشور ها شده است ، جان بدر برده است.

تحلیلگران سیاسی معتقدند اصلاحات گسترده در ساختار رفاهی جامعه توسط دولت کویت تا حدود زیادی در خصوص مقابله با بروز تظاهرات عمومی نقش داشته است.

شهروندان کویتی از محل فروش روزانه دو و نیم میلیون بشکه نفت ، از پرداخت اجاره بها ؛ بهای گاز ، آب ، برق و آموزش معاف هستند .

صندوق بین المللی پول نیز در گزارش اخیر خود اعلام کرد سرانه درآمد هر شهروند کویتی در سال دوهزار و ده ، چهل هزار دلار بوده است که از این بابت رتبه چهاردهم در جهان را بخود اختصاص داده است.

ریما مکتبی ادامه داد:شیخ صباح احمد الصباح امیر کویت ژانویه گذشته با اعطای بیش از سه هزار و پانصد دلار هدیه به هر شهروند کویتی و نیز پرداخت کوپنهای رایگان مواد غذایی به مردم به ارزش سه و نیم میلیارد دلار ؛ موافقت کرد .

سی ان ان نوشت: این در حالیست که شیخ ناصر نخست وزیر کویت و از اعضای خاندان حاکم تاکنون از هرگونه باز جویی و یا تعقیب قضایی مصون مانده است.

تحلیلگران بین المللی در حال حاضر تحولات اخیر در کویت را که تامین کننده سه و نیم درصد از نفت روزانه جهان محسوب میشود را زیر نظر دارند.
نظرات بینندگان