arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۸۶۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۷

رئیس کمیسیون انرژی: ۱۸۰۰ روحانی در وزارت نفت فعال هستند

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه ۱۸۰۰ روحانی در وزارت نفت فعال هستند، گفت: این حجم از به کارگیری روحانیون به معنای آن است که دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای پیوست فرهنگی برای پروژه ها پیگیری می شود. البته به کارگیری مبلغ و روحانی بخشی از اهداف پیوست های فرهنگی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در سفر اعضای کمیسیون انرژی به استان‌های خوزستان و کهگلویه موضوعاتی متعددی مورد بررسی قرار گرفت که دغدغه کارگیری نیروهای بومی در پالایشگاه‌های نفتی و پیگیری سیاست تجمیع پتروشیمی‌ها توسط وزارت نفت برخی از آنها به شمار می‌آیند.

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه فلسفه سفرهای کمیسیون متبوعش به استان های مختلف و بازدید از پروژه ها ابتدا قدردانی از زحمات فعالان (از کارگران تا مدیران) و بررسی میزان پیشبرد پروژه ها با توجه به جدول زمان بندی شده با توجه به مشکلات پیش روی آن هاست، در واقع بررسی مشکلات و ارجاع به سه قوه و دستگاه ها و تصویب راه حل های برون رفت از این مشکلات در شورای سران سه قوه از دیگر اهداف این سفرها به شمار می آید.

وی معتقد است با وجود همه دغدغه ها نباید خدمات نظام را نادیده گرفت چرا که پروژه هایی مانند بیدبلند خود نمونه ای از این خدمات به شمار می آید، هر چند باید باور کنیم ما در دنیا تنها بوده و نه دوست داریم و نه برادر.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تصریح کرد: با این اوصاف نباید خود را کوچک ببینیم چرا که ما بزرگیم و در مقابل همه دنیا ایستاده ایم. این در حالی است که اکثر نمایندگان مجلس نیز جنگ دیده و جانباز هستند و اعضای کمیسیون انرژی عمدتاً از مناطق محروم نفت خیز و کارگر زاده به مجلس پا گذاشته اند.

حسنوند با یادآوری اینکه ۱۸۰۰ روحانی در وزارت نفت فعال هستند، توضیح داد: این حجم از به کارگیری روحانیون به معنای آن است که دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای پیوست فرهنگی برای پروژه ها پیگیری می شود. البته به کارگیری مبلغ و روحانی بخشی از اهداف پیوست های فرهنگی است.

وی همچنین خبر داد که ۶ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای فعال کردن ۲۷ میدان نفتی در شهرهای جنوبی درخواست شده است، ضمن آنکه در هیات عالی نظارت بر منابع نفتی، نماینده سه قوه با هدف بررسی و پیشبرد برنامه ها و چشم اندازهای کشور برای ۵ سال آینده گردهم می آیند. از جمله این برنامه ها عبارتند از؛ مصرف انرژی توسط مردم و خانوارها و ۵۰ سال آینده و انتقال خطوط گاز و نفت و...

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تجمیع تخصصی پتروشیمی ها، سیاست وزارت نفت برای پتروشیمی ها است، توضیح داد: البته مهم به معنای انحصاری کردن و دولتی کردن آنها نیست، بلکه دیگر وزارتخانه ها باید به کار تخصصی خود بپردازند.

وی از بررسی طرحی نفتی در کمیسیون انرژی خبر داد و افزود: طرحی در کمیسیون انرژی مبنی بر اینکه برای پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها از تنفس ارزی بهره برداری شود، در حال پیگیری است. بدین شکل که چند سال بعد بتواند این پول را بازگرداند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: خط دوم اعتباری چین نیز در حال فعال شدن است، لذا می توان استفاده از آن را برای صنایع پایین دستی در برنامه های خود قرار دهیم.

وی با اعتقاد بر اینکه بروکراسی اداری سرعت کارها را گرفته است، تصریح کرد: یکی از دلایل تأخیر ارسال لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس، نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور مبنی بر در نظر گرفتن بودجه مناسب برای اشتغال و درآمدزایی مردم بود، لذا نگاه مقام معظم رهبری نیز در راستای ایجاد اشتغال است.

حسنوند در ادامه سخنانش از متخصصان و مدیران پالایشگاه بیدبلند خواست تا پیشنهادات خود را هر چه سریعتر به کمیسیون انرژی مجلس ارائه دهند تا در مصوبات قانونی بودجه سال آینده کشور لحاظ شود.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه امروز روز همراهی و همدلی است و نه طلبکاری؛ مردم نیز چنین مهمی را از ما طلب می‌کنند، گفت: در شرایط اقتصادی موجود تکیه بر اقتصاد مقاومتی و بسیج همگانی برای دور زدن تحریم ها ضروری است و خوشبختانه پروژه ای همچون بیدبلند توانسته در این راستا به خوبی قدم بردارد.

منبع : خانه ملت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۲
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
9
اونا چکار در وزارت نفت میکنند ؟ این خود حیف و میل بیت المال است .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
بخور و بخواب
خسرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
1
1800 روحانی هزینه سالیانه این تعداد تحمیل می شود بر وزارت نفت.
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
1
چه کار مفیدی اونا می کنند؟
نظرات بینندگان