arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۷

مشکلات امنیتی در سال 2019 تشدید می شود؟ / نگرانی کارشناسان سایبری از آینده اینترنت اشیاء

بسیاری از کارشناسان سایبری در خصوص آینده اینترنت اشیاء نگرانی هایی دارند. عمده نگرانی ها به مسائل امنیتی و چگونگی نفوذ اطلاعات مرتبط است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

بسیاری از کارشناسان سایبری در خصوص آینده اینترنت اشیاء نگرانی هایی دارند. عمده نگرانی ها به مسائل امنیتی و چگونگی نفوذ اطلاعات مرتبط است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، برخی از کارشناسان سایبری معتقدند هر بار که شما یک پیشرفت جدید در دنیای تکنولوژی را رقم می زنید باید منتظر یک اسیب پذیری جدید هم باشید. هی آن سونگ کارشناس سایبری و فعال در حوزه تامنی امنیت فضای مجازی می گوید: درست است که عمده نگرانی دولت ها معمولا به حملات سایبری خارجی مرتبط است که البته یک نگرانی منطقی است، اما گاهی حملات سایبری از درون کشورها و به واسطه اینترنت اشیاء رخ می دهد.

در سال 2018 اینترنت اشیاء روندی صعودی و قابل توجه را طی کرد و احتمال می رود این روند روز به روز پر قدرت تر و البته سریع تر شود. اینترنت اشیاء که ، معمولا به طور مخفف در محافل فناوری  IoT نامیده می شود، مفهوم اشیاء متداول و فیزیکی مرتبط با اینترنت و برقراری ارتباط این اشیاء با یکدیگر را مشخص می کند. برای مثال یک اتوموبیل با یک یخچال هوشمند.

اما بسیاری از کاربران نمی دانند که درست مثل کامپیوترهایی که به اینترنت متصل هستند، این دستگاه های شبکه ای نیز می توانند هک شوند.

هی آن سونگ می گوید:" بدون شک در سال 2019 شاهد مشکلات و چالش های امنیتی قابل توجهی خواهیم بود، مشکلاتی که بخش بزرگی از آن به استفاده نادرست از اینترنت اشیاء مرتبط است. یکی از مشکلات ثانویه حملات از طریق اینترنت اشیاء این است شناسایی منبع حملات سایبری بسیار دشوار است. افزون بر اینها، گاهی این حملات، سیستم های تجاری و دولتی را هدف قرار می دهند.

 

انتظا می رود که این صنعت پیش از سال 2023 به درآمد 6/75 میلیارد دلاری برسد و بنابراین می توان حدس زد اینترنت اشیاء تا چه حد از سوی برخی دولتها مهم خواهد بود.

 

 

 

نظرات بینندگان