arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۸ - ۰۶ دی ۱۳۹۷

چین: تبعه بازداشتی کانادا به اتهام قاچاق محاکمه می‌شود

چین یکی از دو تبعه کانادایی را که ماه گذشته دستگیر شده بودند، به اتهام قاچاق مواد مخدر محاکمه می‌کند که می‌تواند موجب افزایش تنش میان پکن و اوتاوا گردد.تنش میان پکن و اوتاوا از زمان دستگیری یکی از مدیران ارشد مالی شرکت فناوری چینی هوآوی توسط پلیس کانادا و در پی آن دستگیری دو کانادایی در چین افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین یکی از دو تبعه کانادایی را که ماه گذشته دستگیر شده بودند، به اتهام قاچاق مواد مخدر محاکمه می‌کند که می‌تواند موجب افزایش تنش میان پکن و اوتاوا گردد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک رسانه دولتی چین اعلام کرد که دادگاهی در این کشور شنبه آینده یک تبعه کانادایی را به اتهام قاچاق مواد مخدر محاکمه می‌کند.
دادگاه عالی استان لیائونینگ که این محاکمه در آن انجام خواهد شد، این فرد را «رابرت لوید شلنبرگ» معرفی کرده که ماه گذشته به همراه یک تبعه کانادایی دیگر دستگیر شد.
تنش میان پکن و اوتاوا از زمان دستگیری یکی از مدیران ارشد مالی شرکت فناوری چینی هوآوی توسط پلیس کانادا و در پی آن دستگیری دو کانادایی در چین افزایش یافته است.
تارنمای رسمی دادگاه شهر دالیان در استان لیائونینگ اعلام کرد که این دادگاه تجدید نظر است و شلنبرگ در حکم قبلی در قاچاق حجم بالایی از مواد مخدر به چین مجرم شناخته شده است.
دولت کانادا هنوز واکنشی به خبر این محاکمه نداشته، اما پیشتر خواستار آزادی دو تبعه خود که یکی از آنان یک دیپلمات پیشین است، شد.
چین هم در مقابل خواستار آزادی «منگ وانژو» مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی شده که به درخواست دولت آمریکا به اتهام نقض تحریم‌های ایران توسط پلیس کانادا دستگیر شد.
خانم منگ همچنین با اتهام‌های دیگری مواجه است که در مجموع می‌تواند تا ۳۰ سال زندان برای وی در پی داشته باشد.

نظرات بینندگان