arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۰۸ دی ۱۳۹۷

کاخ سفید: نظامیان آمریکا در افغانستان می‌مانند

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: ترامپ تصمیمی برای کاهش حضور نظامیان آمریکا در افغانستان نداشته و چنین دستوری مبنی بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان به وزارت دفاع آمریکا صادر نشده است.هفته گذشته یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ترامپ قصد دارد دستوری مبنی بر خروج ۵ هزار نظامی این کشور را از افغانستان را صادر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

«گرت مارکیز» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: ترامپ دستوری برای خروج نظامیان آمریکا از افغانستان صادر نکرده است.

مارکیز در گفت‌وگو با بلومبرگ اظهار داشت: ترامپ تصمیمی برای کاهش حضور نظامیان آمریکا در افغانستان نداشته و چنین دستوری مبنی بر خروج نظامیان این کشور از افغانستان به وزارت دفاع آمریکا صادر نشده است.

این گزارش در حالی مطرح می‌شود که هفته گذشته یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ترامپ قصد دارد دستوری مبنی بر خروج ۵ هزار نظامی این کشور را از افغانستان را صادر کند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، «ژنرال میلر»، فرمانده ناتو در افغانستان نیز بعد از اعلام این خبر گفت: تاکنون دستوری برای خروج نظامیان آمریکا از افغانستان صادر نشده و واشنگتن به حمایت از نیروهای نظامی افغانستان ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، چندی پیش، روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داد ترامپ به وزارت دفاع آمریکا دستور داده روند خروج 7 هزار نیروی نظامی این کشور از افغانستان را آغاز کند.

این در حالی است که ترامپ پیش از این بارها از حضور نظامیان این کشور در خارج از کشور انتقاد کرده و آن را «تلف کردن پول» خوانده بود. وی در سال ۲۰۱۱ نیز، زمانی که هنوز وارد عرصه سیاسی نشده بود، در توییتر خود نوشته بود: «کی می‌خواهیم از تلف کردن پول برای بازسازی افغانستان دست برداریم؟ باید اول کشور خودمان را بسازیم.»

این تصمیم یک روز پس از آن اعلام شده که دولت آمریکا در بیانیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرد نظامیان این کشور ظرف دو تا سه ماه آینده سوریه را ترک خواهند کرد.

همچنین، روند صلح افغانستان با انتصاب «زلمی خلیلزاد» دیپلمات افغان تبار آمریکایی به مراحل حساس خود نزدیک شده و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که تصمیم ترامپ مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی در این مرحله به فرآیند صلح آسیب وارد خواهد کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان