arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۷

از چند سالگی فرزندم را در مهدکودک ثبت نام کنم؟

یکی از پرسشهای رایج والدین در مورد مهدکوک فرزندان این است که از چند سالگی مجازند کودک را به مهدکودک بسپارند . سوالی که پاسخش با اما و اگرهای متعددی همراه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از پرسشهای رایج والدین در مورد مهدکوک فرزندان این است که از چند سالگی مجازند کودک را به مهدکودک بسپارند . سوالی که پاسخش با اما و اگرهای متعددی همراه است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، پاسخ این پرسش که از چند سالگی می توان کودک را در مهدکودک ثبت نام کرد در عتین سادگی بسیار پیچیده است. صریح ترین پاسخ این است: تا 3 سالگی صبر کنید. اما این پاسخ بهترین پاسخ نیست. برای مثال والدینی که هر دو شاغل هستند اغلب نمی توانند تا 3 سالگی صبر کنند.

برخی از کودکان از بدو تولد ناسازگارتر هستند و برخی آرامش بیشتری دارند، همین 2 تیپ شخصیتی در مهد نیز با رفتارهایی متفاوت ظاهر می شوند. یعنی ممکن است یک کودک در مهد به بهترین شیوه سازگار شود و کودکی دیگر حتی تا سن مدرسه ناسازگار باشد.

همراه بودن کودکان با دوستان و کودکان اقوام کار انطباق با مهد را ساده تر می کند. افزون بر اینها فرقی نمی کند کودک چند ساله است. تا زمانی که محیط مهدکودک خشن، سرد و ازارادهنده باشد، کودک در مهدکودک دوام نمی آورد و بی قراری می کند.

از چند سالگی فرزندم را در مهدکودک ثبت نام کنم؟

یکی از عللی که گفته می شود کودک نباید تا سن زیر 3 سالگی به مهد کودک فرستاده شوند این است که از این سن به بعد وابستگی کودک به شیر مادر، یا شیر خشک و البته وابستگی به پستانک و پوشک به شدت کاهش پیدا می کند و در نتیجه راحت تر در محیطی دیگر می ماند. البته گاهی اضطراب کودکی که تازه وارد مهدکودک شده باعث می شود وابستگی او به این اقلام بازگردد. اما این موضوع موقتی است.

فراموش نکنید که قرار نیست کودک را شکنجه دهید و اگر کودک بیش از حد عادی بی تابی می کند بهتر است آهسته اهسته و مثلا یک روز در میان او را به مهد ببرید تا کم کم به شرایط جدید عادت کند.

اگر فرزند کوچک تری در خانه دارید، شرایط را جوری مهیا کنید که کودک بزرگتر برای در خانه ماندن حسرت نخورد. گاهی دیده شده برخی کودکان به علت حسادت به نوزاد شیرخواری که در خانه است، عقب گرد رفتاری داشته و برای مثال به جای حرف زدن اصوات نوزادان را تقلید کرده اند. سعی کنید گاهی سرزده به مهدکودک مراجعه کرده و از سلامت کودک خود مطمئن شوید و البته به او اطمینان دهید که همیشه پشتیبانش هستید.

 

نظرات بینندگان