arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۴۹۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۷

شهاب حسینی؛ «سال های دور از جشنواره»

فیلم «شین» اولین ساخته میثم کزازی که شهاب حسینی علاوه بر بازی به عنوان مشاور کارگردان هم در این پروژه حضور داشت، به دلیل طولانی شدن مراحل فنی برای شرکت در جشنواره سی و هفتم آماده نشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سال ۹۴ بود که شهاب حسینی اعلام کرد برای حمایت از کارگردانان و استعدادهای جوان دفتر فیلمسازی «ندای هفت آسمان» را تاسیس می کند. او در این مدت به عنوان سرمایه گذار و مشاور کارگردان به تولید فیلم های کارگردان اولی کمک کرد و در امریکا هم خواهر دوقلوی این شرکت فیلمسازی را راه اندازی کرد.

آخرین فیلمی که با بازی شهاب حسینی در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد به «دوران عاشقی» علیرضا رئیسیان باز می گردد. این فیلم در جشنواره سال ۹۳ به نمایش درآمد. «برادرم خسرو» دیگر فیلمی با بازی حسینی است که سال ۹۴ به جشنواره فجر رسید اما در بخش «نگاه نو» به نمایش درآمد.
.
اما امروز با اعلام فیلم های راه یافته به بخش نگاه نو (فیلم های اول) اتفاق نسبتا عجیبی برای شهاب حسینی بازیگر معتبر سینمای ایران رخ داد. این بازیگر امسال در چهار فیلم اول ایفای نقش کرد که هیچ کدام یک از آنها نتوانست به این بخش راه یابد.

فیلم «شین» اولین ساخته میثم کزازی که شهاب حسینی علاوه بر بازی به عنوان مشاور کارگردان هم در این پروژه حضور داشت، به دلیل طولانی شدن مراحل فنی برای شرکت در جشنواره سی و هفتم آماده نشد.

«لابیرنت» اولین ساخته سینمایی امیرحسین ترابی با بازی شهاب حسینی، ساره بیات، پژمان جمشیدی، غزاله نظر و... اواخر خرداد ماه امسال فیلمبرداری آن آغاز شد. این فیلم برای نمایش در جشنواره فجر امسال آماده شد، اما نتوانست نظر هیات انتخاب این دوره جشنواره فجر را جلب کند.

آبان ماه امسال اعلام شد که فیلمبرداری «نرگس» اولین ساخته پیام اسکندری در سکوت خبری آغاز شده است. در این فیلم شهاب حسینی نقش اصلی را ایفا می کرد و متقاضی حضور در جشنواره امسال شد. اما این فیلم هم نتوانست به بخش نگاه نو جشنواره سی و هفتم راه یابد.

«آن شب» با بازی حسینی و به کارگردانی کوروش آهاری که امسال در کشور امریکا جلوی دوربین رفت، برای نمایش در جشنواره فجر امسال متقاضی شد، اما از حضور در بخش فیلم های اول جشنواره فجر امسال جا ماند.
«نبات» پگاه ارضی هم سال گذشته از حضور در جشنواره فجر امسال انصراف داد و تا کنون هم به اکران عمومی نرسیده است.

با این حال می توان گفت که حضور شهاب حسینی در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر چهار ساله شده است. شهاب حسینی معتبر ترین جایزه بازیگری تاریخ سینمای ایران (بهترین بازیگر جشنواره کن) را کسب کرده است.

نظرات بینندگان