arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۷

چگونه تکنولوژی های «واقعیت افزوده» و «واقعیت مجازی» جهان را تسخیر می کنند؟

 این روزها بارها و بارها نام تکنولوژی های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را می شنویم. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید انسان مدرن امروزی، به زودی توسط این دو تکنولوژی به طور کامل محاصره می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 این روزها بارها و بارها نام تکنولوژی های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را می شنویم. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید انسان مدرن امروزی، به زودی توسط این دو تکنولوژی به طور کامل محاصره می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تنوع تکنولوژی های مدرن تا حدی زیاد است که نمی توان با اطمینان گفت کدام تکنولوژی کامیاب تر خواهد بود اما دو تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده از هم اکنون نشان داده اند که مسیر تسخیر دنیای فناوری را حداقل تا نیمه راه رفته اند.

هر دو تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ترکیبی جادویی از هوش مصنوعی را به کاربران ارائه می دهند که می تواند در هر جنبه از زندگی ما نمایان شود. درواقع از از آموزش و پرورش و املاک تا مراقبت های بهداشتی و تولیدی تحت تاثیر این دو قرار دارند.

اگر نگاهی به محیط اطراف خود بیندازید می بینید که حتی هم اکنون نیز تکنولوژی های مذکور جایگاه خود را پیدا کرده اند. بسیاری از مشاوران املاک محیط خانه را با کمک تکنولوژی واقعیت مجازی به خریداران نشان می دهند، تنها کافیست اینترنت داشته باشید تا در دنیای واقعیت مجازی غرق شوید.  شغلی افزایش پیدا می کند. این افزایش حتی می تواند رو روند برنامه ریزی های شهری نیز تا

اما این تنها یک جنبه از ماجراست. طی یک دهه اینده نفوذ تکنولوژی واقعیت مجازی و تکنولوژی واقعیت  افزوده در محیط های شغلی افزایش پیدا می کند. این افزایش حتی می تواند در روند برنامه ریزی های شهری نیز تاثیر گذار باشد.

در سیستم حمل و نقل شهرهای بزرگ مانند لس آنجلس و سانفرانسیسکو، تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می تواند پیامدهای فوق العاده ای داشته باشد.تحلیلگران اعلام کرده اند که استفاده از سرویس های سواری مانند اوبر و لیفت در شهرهای بزرگ تحت تاثیر تکنولوژی های جدید پیشرفت می کنند. جالب است بدانید که با کمک تکنولوژی های مذکور سیستم آموزش نیز متحول می شود.

در سال 2011، تقریبا 75 درصد درآمد متوسط ​​آمریکایی ها برای مسکن، حمل و نقل، غذا، بیمه شخصی، بهداشت و سرگرمی صرف شد. اما پیش بینی می شود این هزینه ها در سایه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به تدریج کاهش پیدا کنند. به مرور زمان فناوری به تغییر مسیر ادامه می دهد، از ما مراقبت می کند و کارها را برای ما انجام می دهد. یک عبارت که از دید برخی از افراد، این شرایط را توصیف می کند "سوسیالیسم تکنولوژیک" است.

ودر آینده ای نزدیک، همه ما می توانیم به عنوان سازندگان و یا شرکت کنندگان در دنیای مجازی تبدیل شویم، هر کدام با دارایی ها و داستان هایی که با دیگر محیط های مجازی سازگار هستند، با یکدیگر زندگی می کنیم و حتی در زندگی مجازی یکدیگر ایفای نقش کنیم.

 

نظرات بینندگان