arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۵۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۷

ماجرای کابوس 90 شبی مدیرعامل اپل چیست؟ / از سقوط 38 درصدی سهام تا نگرانی های سال 2019

سهام اپل در 90 روز گذشته با 38 درصد کاهش موجی از نگرانی را به مدیران ارشد اپل و به ویژه تیم کوک مدیرعامل این شرکت تزریق کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سهام اپل در 90 روز گذشته با 38 درصد کاهش موجی از نگرانی را به مدیران ارشد اپل و به ویژه تیم کوک مدیرعامل این شرکت تزریق کرده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سهام اپل در طول شب گذشته بیش از 9 درصد کاهش یافت ولی امروز صبح کمی صعود داشت. اما در مجموع سهام این شرکت از ماه اکتبر تا کنون تا 38 درصد کاهش یافته است. با وجود این که بازار رشد آیفون تسریع شده بود و در کوتاه مدت، تأثیر زیادی بر درآمد داشت اما در مجموع سهام اپل چندان رشدی را تجربه نکرد و روند نزولی یافت.

در 3 اکتبر، سهام اپل با  رقم 232.07 دلار به ازای هر سهم فروخته شد، در حالی که قیمت سهام در طی چند ماه گذشته روند نزولی داشته و اکنون به حدود 87 دلار ارزش سهم رسید استتام فورت، تحلیلگر ارشد دیویدسون، می گوید با توجه به جایگاه سنتی قوی اپل، مشکلات این شرکت در بازار سهام تعجب برانگیز بود. او گفت: "ما می دانستیم فروش گوشی های آیفون ضعیف است، اما به نظر می رسد این فقط یک ضعف داخلی نیست و به بازار سهام نیز نشت پیدا کرده است."

بزرگترین عامل در سق5وط سهام اپل را می توان در چین جستجو کرد. جایی که اپل 20 درصد از سود فروش  محصولات خود را تامین می کند. بنابراین همانطور که جنگ تجاری ایالات متحده و چین  ادامه دار شد، رشد چین نیز روند نزولی پیدا کرد، گرچه اکنون انتظار می رود با کاهش تنش ها، وضعیت رو به بهبود رود.

این موضوع از این جهت بسیار مهم است که اپل قبلا نشان داده فروش آیفون در سایر بازارهای جهانی، از جمله هند، روسیه، برزیل و ترکیه ضعیف است. بنابراین هنوز بازار چین را به عنوان بزرگترین عامل بازی در این زمینه می بیند. با همه اینها خبر خوب برای آیفون این است که  بقیه نمونه های محصول آیفون حدود 19 درصد افزایش فروش یافته است.

نظرات بینندگان